Kikket raskt gjennom det. Virker som en enkel vegg ja. Men som Audun F sier så ville jeg latt den originale krana sitte på for å ikke miste sikterøret. Å bygge om slik at du får sikterøret i egen kran eller inni veggen igjen tror jeg er mer pes enn det det er verdt. Fjerner du sikterøret så kjøper du noe som blir noen hundrelapper "overpriset" i tilfelle. Sikterør er gull verdt i steden for å måle manuelt.
Sikterøret og den orginale krana blir som den er, tanken er å kjøpe ny kuleventil til nytt hull.
Men så er jo neste spørsmålet om termostaten. Du skal jo ikke over 80 grader, men er den nøyaktig nok? Trenger du å sette inn en resirkuleringspumpe? Dette er jo avhengig av hvor for du skyller. Får du f.eks jevnt 80 grader ut av krana idet vannet blir tappet ut, eller vil temperaturen synke uten resirkulering med oppvarming kun i bunn?
Jeg brygger med en BB60. Tanken er å bruke vannkokeren til skyllingen, hvor vannkokeren står høyere enn BB60 og det renner nedover systemet helt til det ender i en dunk. Det er altså ikke nødvendig med noen resirkuleringspumpe. Regner med at det er godt nok å røre litt for å få en jevn temperatur i vannkokeren før det renner ut.
Jeg syntes dette virket som en artig og plassbesparende sak. Men la oss si at termostaten ikke er
nøyaktig nok, kan du PID'e den? Eler må den skrus på igjen ved en bryter for hver gang den mister strøm.
Ikke helt sikker på hva du mener med "PID'e den"? Regner med at det fungerer slik at vannkokeren skruer seg på når temperaturen ikke matcher graden som stilles inn på bryteren. Det er uansett ingen problemer å bruke et eksternt termometer for en dobbelsjekk av temperatur.
Hvis du klarer å få svar på disse spørsmålene så virkerdet som en god investering, hvis svarene er til din fordel.
Er svarene til min fordel?