Utstyr for nybegynner

Heisann!

Eg er heilt ny på forumet og innen brygging. Skal no i gang med å gjera ferdig kjellarstova mi. I Den samanheng har eg ldrømt om å ha ein bardisk og tappekran for eige laga øl. Har ikkje laga øl på maaange år, men som eg hugsar var det suksess forrige gong. Har og ein kamerat som lagar mykje godt øl, som har lurt meg til å prøva igjen. Han anbefala beermaker 30 og Corneliusfat, utan at eg veit heilt kva det vil sei. Håper derfor at nokon kan gi meg ein del tips, før eg går i gang...

Vil eit slikt "diskkjøleskap" (60x60x80-85) vera stort nok til feks to 19l Corneliusfat, CO₂ flaske og det eg treng av koplingar?
Kor store/høge er dei fleste tappetårna?

Kan skriva korleis eg tenkte, så kanskje folk kan retta eller komma med innspel.
Tenkte å ha ei diskplate i standardhøgd (90cm) med eit kjøleskap under. I kjeøleskapet kunne eg tenkt meg å ha ølfat på 19liter kanskje? Dersom det hadde vert mogleg hadde det vert topp om eg kunne hatt CO₂ flaska og resten at utstyret i kjøleskapet og. Planen var å bora hol i toppen og føra slange opp til eit tappetårn på disken. Over denne disken ignen vil eg ha ei diskeplate, slik at det vert som ein skikkeleg bardisk. Kunne tenkt meg dobbelt tappetårn og 2 fat med to øltypar. Akkurat kva eg treng av utstyr har eg ingen aning på, men må sørgja får at eg ikkje byggjer noko med feil mål i første omgang.
Håpar nokon kan hjelpa:)

Mvh
Komlo

85 cm benkekjøleskap passer til 19 liter cornelius, pass bare på at det er uten fryser eller oppbygging i bunn for å forenkle jobben.
Tappetårn og diverse finner du mye av på ebay.
Uten å veilede/villede deg vil jeg anbefale perlick... ;)

Takker for svar!

Det er supre greier. Då veit eg i alle fall at eg kan få plass under vanleg diskhøgd (kjipt om eg hadde bygd bardisk og måtte riva). Får eg kanskje plass til fleire enn 2 fat? Kor stor co2 flaska bør eg ha?
Perlick har eg faktisk rukke å få med meg at vert anbefala, så det skal eg sjekka ut:)

Vart anbefala av ein kamerat som bryggjer å bruka Beer Brewer 30, og starta med slike ferdige sett, i første omgang. Så eg går nok for det.

Når det gjeld dette øleskapet eg skal laga meg, er det berre å plassera ei gassflaska og to fat der, med kopling og regulering? frå gassen og fram til begge fata, og så føra ein ølslange frå kvart fat opp gjennom toppen og til eit tappetårn?

Er det nokon som veit kva utstyr eg treng, og kvar eg kan få tak i det rimeleg?
Treng eg forresten spesiell type kran til stout?

Kanskje du får noen ideer av å lese denne tråden her?

http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,2515.0.html

Har kika gjennom den tråden, utan å finna svar på det eg lurer på. Derfor håpa eg nokon kunne svara meg her...

Komlo skrev:
Takker for svar!

Det er supre greier. Då veit eg i alle fall at eg kan få plass under vanleg diskhøgd (kjipt om eg hadde bygd bardisk og måtte riva). Får eg kanskje plass til fleire enn 2 fat? Kor stor CO₂ flaska bør eg ha?
Perlick har eg faktisk rukke å få med meg at vert anbefala, så det skal eg sjekka ut:)

Vart anbefala av ein kamerat som bryggjer å bruka Beer Brewer 30, og starta med slike ferdige sett, i første omgang. Så eg går nok for det.

Når det gjeld dette øleskapet eg skal laga meg, er det berre å plassera ei gassflaska og to fat der, med kopling og regulering? frå gassen og fram til begge fata, og så føra ein ølslange frå kvart fat opp gjennom toppen og til eit tappetårn?

Er det nokon som veit kva utstyr eg treng, og kvar eg kan få tak i det rimeleg?
Treng eg forresten spesiell type kran til stout?

Hei,

Hvor mange fat du får plass til kommer nok an på kjøleskapet og størrelsen på fatene, men jeg ville ikke satset på å presse inn noe særlig mer enn 2 19 liter Cornelius. Da får du også plass til gass bak, om du ikke vil lage hull og ha den stående på utsiden. Gassbeholderen kan være så liten eller stor du vil, men den vil selvsagt gå tom fortere om den er liten. Om du har lekkasje på en liten flaske så taper du også mindre CO₂, men det er kanskje ikke så mye å bekymre seg over. Hvis den skal stå fast i kjøleskapet anbefaler jeg en standard ombygget brannslukningsapparat på 2 kg, så slipper du å fylle hele tiden. Søk rundt på forumet, så finner du flere leverandører, blant annet NOHA.

Regulator kan du få billig og brukt på Ebay, eller kjøpe nytt på bryggselv.no, Petit Agentur, Vin og Bar eller noen andre som er i nærheten. For to fat trenger du en form for splitt om du skal koble på begge fatene samtidig. Så gass fra flaske, gjennom regulator til fat, fra fat til tapp som du sier. Brukte Cornelius kan du finne på nettbutikkene eller vente på fellesbestilling som skjer av og til her på forumet. Nye fat er dobbelt så dyrt, men tilgjengelig hos de fleste nettbutikkene. Der finner du også overganger og slanger, noen selger det sammen i en pakke også. I Norge er det vel vanligst med ball lock (Pepsi-kobling) på fatene. Slangene mellom fat og tapp må også være lange eller tynne nok til at det ikke skummer. Noen meter PEX-rør på 1/16 skal visstnok være bra til det formålet, så kan du bruke John Guest kobling over til 1/8 PEX som kan kobles på koblingen til fat og tappetårn.

Håper det var svar på noen av spørsmålene.

Edit: Stout-kraner finnes, men det er ikke nødvendig. Du kan evt kjøpe inn etterhvert.

Takker for svar, Kristian L!

Då startar eg med kjøleskapet, gassflaska, regulator, to fat og to tappekranar.

Er det Ebay eg bør prøva å finna perlick kranar? Kva bør eg evt. forventa å gi for ein krane?
Er det fordel (mulig) Med to regulatorar på gassflaska (ein til kvart fat) dersom eg har to typar øl?

Perlick-kraner kan du kjøpe nye fra blant annet morebeer.com, det er ikke så gæli dyrt. Men du skulle vel ha et tappetårn også av noe slag? Med mindre du tenker på noe som du setter sammen selv (som Torvald sitt) vet jeg ikke helt hvor du bør gå eller hva prisen bør være. Jeg har sett flere som har kjøpt, så det er sikkert noen det går an å spørre direkte her inne om du ser noe liknende som du kunne tenke deg.

Regulator med to utganger selger blant annet Petit agentur i Norge.

Kjøpte mine perlick-kraner på homebrewstuff.com. Kanskje noe dyrere enn på morebeer, men til den fraktprisen morebeer skulle ha så lønte det seg absolutt. Kjøpte i flere omganger og ba de justere påskrevet verdi noe siden det ikke det var så mye over det var snakk om for hver sending. Var ein gang de slo sammen to forskjellige ordre uten å spørre først, slik at det blei stoppa i tollen. Men da klaga jeg bare på at de hadde slått sammen ordrene uten å forhøre seg med meg først, og fikk dette refundert. Kan dog være lurt å spesifisere om du tenker å gjøre noe lignende. Bra service er det vaffal!

olavgn skrev:
Kjøpte mine perlick-kraner på homebrewstuff.com. Kanskje noe dyrere enn på MoreBeer, men til den fraktprisen MoreBeer skulle ha så lønte det seg absolutt. Kjøpte i flere omganger og ba de justere påskrevet verdi noe siden det ikke det var så mye over det var snakk om for hver sending. Var ein gang de slo sammen to forskjellige ordre uten å spørre først, slik at det blei stoppa i tollen. Men da klaga jeg bare på at de hadde slått sammen ordrene uten å forhøre seg med meg først, og fikk dette refundert. Kan dog være lurt å spesifisere om du tenker å gjøre noe lignende. Bra service er det vaffal!

Der har du jo en finfint stainless steel tappetårn med to kraner og driptray til 158 USD med frakt, som vel blir på 1250 NOK etter at staten og Posten har fått sitt. Det er ikke dumt i det hele tatt.

Usikker på om eg skal gå for tårn, eller byggje inn i bardisk på eit vis. Tårnet er jo ca. 30cm høgt. Med benkeplate på 90cm, må eg då opp i litt over 120cm høgd på bardisken. Som kanskje ikkje er så galt? Elles vurderte eg å festa to kranar i underkant av bardisken, som eg boksar inn på ein måte. Usikker på kva som vert best...

Er det tappetårnet som vart linka til Perlick kranar?

Umiddelbart ville jeg gått for det største. Det har 6 cm mer i bredden.
Da er det litt mer romslig inni.
Ellers for de som bor i nærheten av Smart Club, så selger de Whirpool benkeskap til 1299,-
Det er jo en bra pris.

Finn er jo også en plass å finne slikt. Ulempen er at det kan være lang tid mellom godbitene.
Mitt skap er et finnkupp, men det tok en stund før jeg fant et som ikke selger skulle ha blodpris for.

Tappetårnet som det linkes til har nok ikke Perlick kraner. Da ville det vært spesifisert.
(Perlick lager slike kraner også. Men det er modellene 425, 525 og 575 som er mest populære. Med såkalt forward seal)
Kan anbefale The-beer-tap-store. Han kan levere tårn med Perlick kraner. (425,525,575)
Send han en mail så setter han sammen et tårn til deg.

Takkar for svar, Jølle!

Må nok skaffa meg skap, så fort som mogleg. Slik at eg er sikker på at eg ikkje dimensjonerer noko av det eg byggjer rundt feil Eg bur desverre såpass usentralt at eg er heilt avhengig av å bestilla alt gjennom internett, med greie fraktprisar. Der kjem jo og problemet med å kjøpa noko over 35kg eller visst volum brukt...

Skal sjekka ut kva eg kan få tak i på thebeertapstore. Er det forresten slik at ein av desse kranane (425, 525, 575) er å foretrekkja foran andre? Er det slik at Corneliusfata ein får tak i her til lands har kopling som passar saman med delar frå utlandet? Er det pepsi-kopling det vert kalla?

Det er pepsi-kopling som er mest vanlig her til lands ja. Eller ball lock som man kaller det på "godt norsk".
Det er ikke noe problem å kople til kraner fra utlandet. Det går via slange utansett.

Det man må passe på er at gjenger på kraner og shanks kan være forskjellig i Norge og USA.
Men bestiller du et helt tårn, får du jo med deler som passer.
På tårnet jeg bestilte fulgte det ikke med hurtigkoplingene til corneliusfatene. Det kan du bestille ved siden av, eller kjøpe her.

Kraner er det skrevet mye om her på forumet. Men det er vel gjengs oppfatning at Perlick er av beste sort.

Aha! Då er eg blitt litt klokare i dag og:)

Er det nokon av Perlick sine kranar som er å foretrekkja foran andre, eller nokon ein bør unngå?

Jeg anbefaler ikke 575, om jeg skulle valgt på nytt ville jeg tatt 525. Vet ikke i hodet forskjell på 525 og 425, men tror de fleste på forumet har 525.

575 har en foamer som skal lage skum når man dytter krana bakover. Det blir mer knot enn det er verdt å finne nullstillingen som ikke slipper ut øl, i alle fall når man slipper gjestene løs ta tappekranene.

Då har eg det! Eg vil ha dobbelt tappetårn i rustfritt stål med Perlick 525 rustrie kranar:)
Då er det berre å få tak i det...
Takk for hjelpa folkens! Treng sikkert meir hjelp etterkvart...

Tilbake
Topp