Uklart øl

Ellings

Norbrygg-medlem
Hei,hei !! 

Tappet sønd over ett brygg fra gjæringsdunk til flasker/fat. Ølet var gulaktig og uklart/grumset. I dag er det fortsatt like uklart på flaskene som står til karbonering.
Er et all grain brygg, mitt første, Brown Ale 25l sett kjøpt på bryggselv.no. Tørrhumlet etter 5 dag. OG 1.050, FG 1.004.
Ble litt lav mesketemp,ca 64 grader, mesket i 90 min,76 graders skyllevann..

Skåla neste?

Ta det med ro, det klarner sikkert dette, gi det litt tid i kjøleskapet etter karboneringen er over....

Selv om ølet er uklart er det ingen grunn til å tømme det ut. Det er da smaken som teller. Når flaskene har stått kjølig og i ro en stund vil nok endel av partiklene bunnfelle uansett. RDWHAHB

Du har fått bra svar allereie.

Eg gjer eit par ting som eg trur hjelper til å få klarare øl:

-Resirkulerar vørteren til den er krystallklar under mesking, 1. og 2. skylling. (brukar pumpe kontinuerlig men det kan gjerast manuelt)
-Sørgar for kraftig oppkok for skikkeleg koagulering av proteinar.
-Brukar klarningsmiddel under koking. Irish Moss fordi det er det eg har, andre middel er sikkert vel så bra.
-Kjøler så raskt utstyret mitt klarer.
-Lagar whirlpool i kjelen for å samle humle og grums i senter av kjelen for å tappe minst mogeleg av dette i gjæringspannet. Her og brukar eg pumpe kontinuerleg under kjølinga for å korte ned tida og å lage whirlpool.
-Lar ølet få stå i fred på gjærspannet lenge nok. Som regel bryggar eg ale, og 14 dagar er minimum hjå meg, ofte meir. Før eg tappar på fat kjøler eg ned ølet over litt tid (nokre få dagar, alt etter kva som passar), då bunnfeller det meir og ølet klarnar føler eg.

-Så er det sikkert andre ting som gjærstamme, malttype og meir som spelar inn. Tøm det for all del ikkje ut. Till uklart øl har alldri skada nokon.

Og, så hjelper det å sette ølet kaldt etter at det er karbonert. Da "setter" gjæren seg bedre i bunnen av flaska.

Tilbake
Topp