trenger hjelp med humle

Bestillte meg det jeg trengte til en clone av kinn sin vestkyst. Trudde jeg!

Går rett på sak. Jeg bestillte ikke simcoe,men cascade. Fatter ikke hvordan det er mulig, men det er gjort.
Nu er meskingen godt igang og spm er om cascade kan erstatte simcoe? Blir ikke en vestkyst, det skjønner jeg og, men vil cascade fungere sammen med centennial og Columbus?

Hva med mengde. Skulle være 15 gr på 30 min, 15 min og 10 min. Alfa på simcoe er 13.1 % mens cascade er på 7.1%.

Noen som kan hjelpe en distré brygger i nød?

Det kommer til å bli fantastisk uansett!! Den klonen er deilig!
Tilsett litt ekstra CASCADE, mulig du får IBU noe opp da. Eller kok første humletilseting noe lenger.

Cascade ligner egentlig ikke så mye på Citra eller Simcoe. Men alle er gode og vil uansett gå bra sammen med centennial og columbus så godt blir det uansett.

Opp mot alfasyre tenker jeg at det blir vel mest likhet om jeg bruker citra da istedet for cascade som erstatter for simcoe.

Jaja. Bare å hive seg i bestilling av en runde til, så kan man jo prøve å få til en vestkyst neste gang. Blir nok en østkyst det her....

Bruk heller cascade kontra citra. Bruker du citra havner du enda lenger bort fra en klone da dette er en meget dominerende/spesiell humle. Godt blir det nok lell ;)

Enig med kintii
Har brygga noe alla Vestkyst et par ganger, men aldri med Simcoe, men med Cascade og Mosaic
Begge ble nydlig

Takker for mange kjappe gode svar.

Ble til at æ tok liksågodt litt av både cascade og citra. Tenker at siden jeg ikke er helt på oppskrifta så kan jeg liksågodt eksperimentere litt ekstra. Blir spennende å se kor det her bærer avgårde...

Tilbake
Topp