Staro
Norbrygg-medlem
Jeg har selv hatt mye glede av å følge andre sine prosjekter på forumet her, så nå tenkte jeg å dele et selv. Vi har tatt over en gammel nedlagt vaskekjeller i en bygård her på Torshov. Vi har fått lov av styret å gjøre det om til et bryggerom. For å få til dette måtte vi selvsagt ha døren åpen for alle som ville være med av de som bor i borettslaget. Jeg tenkte å bruke denne tråden som en slags bildeblogg der dere kan følge med på fremgangen vår og forhåpentligvis komme med konstruktive og gode innspill. Jeg har valgt tittelen Torshov Bryggeri fordi det er det navnet jeg og min far har brukt de årene vi har brygget.
Rommet vi har tatt over har sluk i gulvet, to vannkraner inn og mer strøm enn vi trenger. "Rommet" er delt i to mindre rom der et skal bli bryggerommet og et skal bli gjæringsrom.
Så her er de første bildene, de er tatt under den første dugnaden da vi måtte rive gamle tregulv og få ut flere tiår med gammal møkk og dritt.
Rommet vi har tatt over har sluk i gulvet, to vannkraner inn og mer strøm enn vi trenger. "Rommet" er delt i to mindre rom der et skal bli bryggerommet og et skal bli gjæringsrom.
Så her er de første bildene, de er tatt under den første dugnaden da vi måtte rive gamle tregulv og få ut flere tiår med gammal møkk og dritt.
Sist redigert: