Tips til en billig og stor kjele

Hei.

Har en BB60, men har lyst til å gå til anskaffelse av en kjele på 25 - 30l som kan brukes til å varme skyllevann eller lage mindre brygg (BIAB). Har sett på hyttekjelen fra Biltema, men ønsker i utangspunktet en av noe bedre kvalitet. Av tidligere tråder ser jeg at Europris har hatt et alternativ tidligere, noen som har andre tips til valg av kjele?

Varmekilde er enten induksjon eller en ekstern kokeplate.

Du bør sjekke om en tynnbunnet, rustfri hyttekjele fungerer skikkelig på induksjon hvis du har tenkt å prøve det.
Har du sett om Coop har hyttekjeler? Ellers finner du det hos alle hyttebutikker og det er sikkert noen som har på tilbud.
Ellers er vel Biltema sin kjele OK hvis du bytter ut krana? Selv har jeg tatt bort krana på vannkjelen min og satt inn en thermowell for temperatursensor i stedenfor. Så kan jeg styre oppvarmingen med enSTC-1000.
Her har du ett alternativ, men det blir nok litt dyrt med frakt:
http://www.gaus.no/produkter/27050236-hyttekjele-sunwind-25-l/

Takk for svar. Den kjelen du linker til seg veldig interessant ut, den burde vel fungere greit på induksjon også?

Har ikke sjekket på Coop, men det kan jeg selvsagt gjøre.

Jeg kan ikke si hvor godt denne kjelen vil fungere på induksjon, men det er det sikkert andre som kan svare deg på.
Selv har jeg bare montert ett vannkokerelement i kjelen så jeg slipper å bruke kokeplate. Veldig enkelt og greit:)

Petit Agentur har for tiden tilbud på endel kjeler, med og uten kran. Sjøl har jeg handlet kjele i rustfritt på 2080.no som jeg er fornøyd med.

Tilbake
Topp