Har en Belgisk Wit stående som har ca. nådd FG og som jeg tenkte jeg skulle tilsette en mango fruktpuré. Jeg har lyst å stikke dette om til et helt nytt gjæringskar i håp om at ølet skal bli litt klarere når det er ferdig. Har også lest flere plasser at mange liker å tilsette puréen i nytt kar før ølet overføres til dette karet. På samme tid er jeg redd for å oksidere og ødelegge ølet.
Hvilke erfaringer har dere med å tilsette frukt sent i prosessen? Hvordan har dere gjort det?
Jeg har også en Belgisk Saison (extract) stående som jeg har vurdert å tilsette frukt (istedenfor Wit'en). Foreløpig heller jeg mot rundt 300-500g mango fruktpuré på 21L Belgisk Wit, men tar gjerne imot tips om eventuelle justeringer på mengden.
Hvilke erfaringer har dere med å tilsette frukt sent i prosessen? Hvordan har dere gjort det?
Jeg har også en Belgisk Saison (extract) stående som jeg har vurdert å tilsette frukt (istedenfor Wit'en). Foreløpig heller jeg mot rundt 300-500g mango fruktpuré på 21L Belgisk Wit, men tar gjerne imot tips om eventuelle justeringer på mengden.