The Best Of Oslo Mikrobryggeri?

Hei på eder :)

Jeg har en halvtime - time ledig i Oslo by i morgen kveld (fredag), og tenkte jeg skulle oppsøke mikrobryggeriet. Pga tidsklemma kommer jeg ikke til å rekke mer enn ett eller to, kanskje tre ;) øl, så hvilke er deres favoritter?

En innlysende idé, men jeg frykter at jeg er litt inhabil i dette tilfellet! ;)

Bare prøv det som virker mest interessant, dessuten selger de også halfpints, altså glass på ca 0,28 liter. Disse foretrekker jeg selv når jeg skal smake meg gjennom spekteret uten å påføre meg varige mén.

Start med en "Julebrygg"... mens du drikker denne nestiller du en IPA (Det tar en stund å tappe den beregn 10 min.) Har du enda mer tid, kan du avrunde ipa'en med en Steamer.... :beersmiley: God og fornøyd. ;)

Du Riisenbryggeriet, Julebrygget var tomt kun 1 uke etter at den ble koblet på den legendariske torsdagen for 2 uker siden...  :(

Men det er sikkert litt juleøl igjen, og jeg har fått med meg at Porteren endelig skulle bli koblet på disse dager.  :godtoel:

Julebrygget var tomt kun 1 uke etter at den ble koblet på den legendariske torsdagen for 2 uker siden

NEI!!

Jeg skulle ned ikveld for å drikke julebrygg...Tomt? 

Vel vel. Håper de har IPA på kranene?
Da må jeg nesten drukne sorgen i det da :samenvol:

Porteren ble savnet sårt, men den skal da være tilbake igjen ;). Og julebrygget er alltid begrenset til ett brygg. Det var juleøl (den mildere varianten) sist jeg var der. Ellers så fikk jeg vite at Amber X kommer tilbake om kort tid :p. Den blir brygget etter oppskriften til Roger som jobbet i TMB.

Er du ferdig der nå Eduard? Dvs Eline er tilbake?

Porteren har vært savnet lenge, mener å huske at den var borte i november også.

Richard

Det blir litt offtopic, men ja, Eline har vært tilbake i 5 uker nå :brygging: .

Du får gjerne si ifra om ølet smaker litt annerledes i forhold til før ;). Kan hende det blir noen gjestebrygg og omvisninger på meg men jeg har det egentlig for travelt med studiene og annen jobb for tiden.

Hyggelig med så mange tilbakemld :)

Jeg fikk aldri den halvtimen ledig, så det ble ikke noe besøk på OMB på meg... Satser på å få det til tidlig på nyåret i stedet.

Sigmund skrev:
Jeg var innom der sist lørdag, og kan bekrefte at IPA'n fortsatt var meget god! :beersmiley:

Godt å høre/lese :)

Jeg har fortsatt ikke fått somla meg dit, men har planlagt et besøk 9/2. Da har jeg til gjengjeld satt av hele kvelden til å feire 23-årsdagen min (den åttende i rekka :D ).

Rapport følger (fritt etter min lett sviktende hukommelse :biersmile: ):

Prøvde Stout, IPA, Pils og Amber X. Alle gode øl, men IPA'en stakk seg frem som favoritt. Hadde veldig lyst til å prøve Porteren, men akk, tomt...

Stort pluss for hyggelig og proff betjening.

Leveren min hater meg i dag... Godt det er lenge til neste 23-årsdag ;)

Tilbake
Topp