Hei! Jeg har brygget øl jeg skal servere i bryllup nå til helga. Den ene typen er en sunset sipper IPA (link nederst). Den er tørrhumlet under gjæring, før tapping til fat. Jeg trodde humleresten i fat ville bli minimal, men når jeg prøver å tappe av klogger det seg. Det skjer med alle 3 fatene med dette ølet. Det er litt strøm, men altfor lite for effektiv servering. Prøver trykk opp til.4-5 bar uten at det hjelper.
Jeg har andre øl som flower bra (hveteøl), så vet at det ikke er problem med krana.
Jeg ser det blir foreslått å ta ut stigerør å kappe noen cm (hvor mange?). Hvor sikkert er det at dette hjelper? Vet noen om noen tråder på dette? Er det andre triks man kan bruke for å hindre dette? Har prøvd å blåse gjennom med CO2, men det har ikke hjulpet.
Jeg har andre øl som flower bra (hveteøl), så vet at det ikke er problem med krana.
Jeg ser det blir foreslått å ta ut stigerør å kappe noen cm (hvor mange?). Hvor sikkert er det at dette hjelper? Vet noen om noen tråder på dette? Er det andre triks man kan bruke for å hindre dette? Har prøvd å blåse gjennom med CO2, men det har ikke hjulpet.
Sunset Sipper IPA - 20L Fresh Wort Kit
Sunset Sipper er en uimotståelig West Coast IPA brygget av Austmann Bryggeri, med en forførende munnfølelse og karakter av sitrus og tropiske frukter. Fresh Wort Kitet inneholder 20 liter perfekt vannjustert vørter, ferdig brygget og klart for gjæring.
brewshop.no