Marius K.
Norbrygg-medlem
Det var det Tapcooler skrev jeg også mente, åpne mer på trykkavlastingsventilen = lavere mottrykk.
Skjønte det
Det var det Tapcooler skrev jeg også mente, åpne mer på trykkavlastingsventilen = lavere mottrykk.
Du bruker nok for høyt trykk i boksen. Forseglingen holder til ca 0,7 bar, så du bør åpne trykkavlasningsventilen litt til så trykket på boksen ikke blir så høyt. Dersom det ølet du fyller skummer for mye med karboneringstrykk på fatet og litt under 0,7 bar i boksen, bør du redusere trykket på fatet litt.
Er det noen som har brukt denne såpass lenge nå at de tør uttale seg om holdbarhet ved lagring av mottrykksfyllt øl?
Samme erfaring med purgeknappen. Hos meg var o-ringene inni selve stempelet under purgeknappen morkne. Endte til slutt (og etter mye fram og tilbake) med å få reklamert via Brewshop. Den nye har ikke dette problemet og fungerer utmerket. Kan se ut som disse o-ringene er feilvare siden flere her er rammet.Hei, har samme erfaring.
Faktisk helt identisk. En ellers genial dings, men irriterende at den oppfører seg på denne måten. .
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Genialt!!Nytt tilbehør - handsfree klips:
Vis vedlegget 47342
Vis vedlegget 47343
Vis vedlegget 47344
Vis vedlegget 47345
Handsfree clip | Counter Pressure Filler | Tapcooler
Låser mottrykksfylleren fast til flaska. Justerbar for forskjellige kravehøyder, fra stubbies og bjørnunger til long necks. Laget i formstøpt ABS-plast. Passer ikke flipptoppflasker - kan evt lage en versjon for sånne også hvis etterspørselen er stor.
Må bare brukes med en av tilkoblingsslangene!
Regner med at de er i butikkene før 10. november.
Vil ha!Nytt tilbehør - handsfree klips:
Vis vedlegget 47342
Vis vedlegget 47343
Vis vedlegget 47344
Vis vedlegget 47345
Handsfree clip | Counter Pressure Filler | Tapcooler
Låser mottrykksfylleren fast til flaska. Justerbar for forskjellige kravehøyder, fra stubbies og bjørnunger til long necks. Laget i formstøpt ABS-plast. Passer ikke flipptoppflasker - kan evt lage en versjon for sånne også hvis etterspørselen er stor.
Må bare brukes med en av tilkoblingsslangene!
Regner med at de er i butikkene før 10. november.
Etter å ha forsøkt å bruke dette produktet (Tapcooler til flaske) ved flere anledninger har jeg til slutt gitt opp. Første gang jeg prøvde det, så gikk det bra, de neste 3-4 bryggene har det bare vært søl og katastrofe. Har prøvd med forskjellig trykk både på karbonering og tappetrykk (mellom 0,5 og 1,2), men orker jeg ikke lenger å se øl som bare forsvinner i intet på grunn av Tapcooler. Vil ikke anbefale dette til noen basert på mine opplevelser. Det var rett og slett bortkastet penger for min del. Dessverre.
Første tapcooler flaskefyller jeg fikk var ødelagt ( ble erstattet med en ny som virket av butikken jeg kjøpte det hos). Den andre virket som sagt i 30 flasker så startet den å tulle seg til.
Skumavlederen ledet vekk ca 1/3 av skummet resten havnet på benk/gulv.
Handsfreeklips og koblingsmellomstykke (som vist på filmen over) virket som det skulle.
Enig med PetterL her... Lukter brukerfeil... Jeg er strålende fornøyd med min. Hvor lang tid bruker du på å tappe opp en flaske tror du (fra du åpner ølkrana)?Skummer det for mye over så har du jo ikke rett mottrykk. Dette lukter brukerfeil lang vei... brukt min Tapcooler lenge uten noe tull. Hvordan er hele oppsettet ditt? Hvor lange slanger / dinensjon før tapcooler’en?
Forstår forklaringen. Delen er en krave/collet for 3/16"-koblinger fra DMfit. Den er erstattbar, forhandlerne har. Anbefaler ikke å ta ut kraven, lett å knekke "beina" på den når den skal settes tilbake.Min jg-kobling til gass tok kvelden, altså den lille, lysegrå plastgreia. Er den mulig å erstatte? Det funker jo uten, men da er det ikke noe som holder den gassgreia fra å dette ut.
Jøje meg, dette var en god forklaring.
Send meg en mail på [email protected], så finner vi ut av dette.Etter å ha forsøkt å bruke dette produktet (Tapcooler til flaske) ved flere anledninger har jeg til slutt gitt opp. Første gang jeg prøvde det, så gikk det bra, de neste 3-4 bryggene har det bare vært søl og katastrofe. Har prøvd med forskjellig trykk både på karbonering og tappetrykk (mellom 0,5 og 1,2), men orker jeg ikke lenger å se øl som bare forsvinner i intet på grunn av Tapcooler. Vil ikke anbefale dette til noen basert på mine opplevelser. Det var rett og slett bortkastet penger for min del. Dessverre.
Første tapcooler flaskefyller jeg fikk var ødelagt ( ble erstattet med en ny som virket av butikken jeg kjøpte det hos). Den andre virket som sagt i 30 flasker så startet den å tulle seg til.
Skumavlederen ledet vekk ca 1/3 av skummet resten havnet på benk/gulv.
Handsfreeklips og koblingsmellomstykke (som vist på filmen over) virket som det skulle.
Takk!Forstår forklaringen. Delen er en krave/collet for 3/16"-koblinger fra DMfit. Den er erstattbar, forhandlerne har. Anbefaler ikke å ta ut kraven, lett å knekke "beina" på den når den skal settes tilbake.
Edit: Du fikk jo din direkte, sender biten etter påske hvis du ikke har løst det på annet vis.