gustavf skrev:Riktig farge betyr litt i konkurransesammenheng, men ellers er det jo forholdsvis uvesentlig. Dersom man allikevel vil justere fargen for å få et lyst øl litt mørkere, så er det alltids mulig å tilsette noen dråper sukkerkulør.
neslekkim skrev:gustavf skrev:Riktig farge betyr litt i konkurransesammenheng, men ellers er det jo forholdsvis uvesentlig. Dersom man allikevel vil justere fargen for å få et lyst øl litt mørkere, så er det alltids mulig å tilsette noen dråper sukkerkulør.
CAMRA godkjenner jo Jaipur såvidt jeg vet, men ikke Brewdog's øl.. (okeyda, veldig offtopic, men når konkurranse ble tatt opp.. )
Lars skrev:neslekkim skrev:gustavf skrev:Riktig farge betyr litt i konkurransesammenheng, men ellers er det jo forholdsvis uvesentlig. Dersom man allikevel vil justere fargen for å få et lyst øl litt mørkere, så er det alltids mulig å tilsette noen dråper sukkerkulør.
CAMRA godkjenner jo Jaipur såvidt jeg vet, men ikke Brewdog's øl.. (okeyda, veldig offtopic, men når konkurranse ble tatt opp.. )
Hva ligger i det?
Jeg brygget en kraftig IPA (OG: 1.074) med kun Maris Otter pale malt i vår, og var veldig godt fornøyd med den.
Takk, var dette jeg var på jakt etter =)Riktig farge betyr litt i konkurransesammenheng, men ellers er det jo forholdsvis uvesentlig. Dersom man allikevel vil justere fargen for å få et lyst øl litt mørkere, så er det alltids mulig å tilsette noen dråper sukkerkulør.
madsun skrev:Godt å høre! Skal inn til BryggSelv.no i løpet av uken å kjøpe en sekk pale malt. Noe vits å legge en hundrelapp ekstra i Marris Otter, eller holder kjipolainen løsningen fra Best Malz?