Steel-cut oats

Sigve R

Norbrygg-medlem
Jeg ser at Harviestoun skriver at de bruker "pinhead oats" (som så vidt jeg kan skjønne er det samme som steel-cut) i sin Old Engine Oil. Er det noen åpenbar grunn til å bruke dette fremfor flaket havre, som umiddelbart høres enklere ut?

Jeg ser at Harviestoun skriver at de bruker "pinhead oats" (som så vidt jeg kan skjønne er det samme som steel-cut) i sin Old Engine Oil. Er det noen åpenbar grunn til å bruke dette fremfor flaket havre, som umiddelbart høres enklere ut?
Uten å ha noe som helst slags forskningsbasert grunnlag for å si det: Nei :p !

Og atter nei!!!!! Havregryn ruler.

Steel-Cut er mye finere kuttet, du får kjøpt det på bla.a Spar, det er der jeg kjøper det.

Nei, men havregrøten blir annerledes hvis du blander inn litt stel-cut. Til stout bruker jeg havregryn
OK. Havregrøt er godt - men nå begynner det å bli lenge sida jeg lagde det. Det var en tanke, ja - husker tanta mi lagde en helt spesielt god havregrøt. Trur trikset hennes var å slå oppi litt fløte:).

I den andre enden av skalaen hadde du den som faren min kalte vannpai.

OK. Havregrøt er godt - men nå begynner det å bli lenge sida jeg lagde det. Det var en tanke, ja - husker tanta mi lagde en helt spesielt god havregrøt. Trur trikset hennes var å slå oppi litt fløte:).

I den andre enden av skalaen hadde du den som faren min kalte vannpai.
Vi lager havregrøt nesten hver dag, svarthavre, med enten steel cut eller vanlig havregryn samt gresskarfrø. toppet med hjemmelaget plommesyltetøy. Anbefales, sundt og veldig godt.

Tilbake
Topp