Speidel vs BrauEule II

Lima

Har lest en del om Speidel og BrauEule II. Det virker som om mange sverger til Speidel. Men er det noen som har erfaring med BrauEule II og Speidel? Hva er de/den store forskjellen på disse apparatene?

Det er ikke mange som har brygget på begge. Jeg har prøvde BrauEule I på en Norbrygg-stand for noen år siden og har nå en Speidel.

Den største forskjellen er at BrauEule i større grad ligner på et tradisjonelt bryggeri. Speidel har et integrert kar, der du har en prosess som har en del likhetstrekk med Brew-in-Bag, mens BrauEule har separate koke- og meskekar.

Grunnen til at flere velger Speidel tror jeg har delvis med prisen å gjøre og delvis med størrelsen.

Takk for godt svar :) Men jeg har fortsatt noen spørsmål:

Er det stor forskjell når det kommer til rengjøringen? Ser at BrauEule har vaskeprogram.... Det er utrolig mye informasjon og skrøyt om Speidel her på forumet. Men synes det er lite om BrauEulen. Er den ene mer effektiv når det kommer til selve utbyttet? Og, er det en produktet mer tidsbesparende på noen måter når det gjelder selve bryggeprossesen?

Tilbake
Topp