R
Richard
82 brygg mann, det er imponerende.
Han på videoen har nok fått seg mandagspumpa som tydligvis mange sliter med her også.
Han på videoen har nok fått seg mandagspumpa som tydligvis mange sliter med her også.
Sikkert nok, men er det noen som har hørt fra Hr. Petit og hans tur til Speidelland?Richard skrev:82 brygg mann, det er imponerende.
Stålduken funker fint den BjarneHB :yes: Du har vel kanskje allerede kjøpt den ? Jeg lurer på om jeg skal kjøre humplepose og stålduk?? Det må nå bli knall!?BjarneHB skrev:Jeg så den videoen, han ser noe fortvilet ut. Jeg har hatt ulyder men dette løser seg når jeg vasker. Et triks er å løsne litt forsiktig på pumpen mens den går. Men ha på noen tykke gummihansker om vørten er varm. En annen ting er å bruke noen bedre filter duker, da kommer det mindre maltrester i vørten.
Jeg bruker humleposer som jeg trer rundt platene men leter etter noe bedre.
Paal J skrev:Impelleren er helt identisk med den gamle. Senterhullet er ikke tatt opp. Det eneste jeg registrerte, er at magneten i den nye impelleren tydeligvis var sterkere enn i den gamle. Den var vanskeligere å få ut av pumpehuset.
Jeg antar at det er der problemet har ligget. For svak magnet i impelleren gjør jo at den ikke orker å dra rundt når det begynner å bli litt seighet i vesken. Spørsmålet er som sagt om virkningen holder seg!
Tja... Det må vel helst være spenning på pumpene for at det skal være magnetiske krefter der? Eller? En elektromotor er bare en spole med en jernkjerne i midten som danner magnetfeltet, og jeg har trodd at det vare denne kraften som spant impelleren rundt. :jaha: Men visst det er som dere sier, at de skal henge fast når du demonterer så må vel jeg sende en mail til olaB og bestille 2 nye :bank2:Per N skrev:Paal J skrev:Impelleren er helt identisk med den gamle. Senterhullet er ikke tatt opp. Det eneste jeg registrerte, er at magneten i den nye impelleren tydeligvis var sterkere enn i den gamle. Den var vanskeligere å få ut av pumpehuset.
Jeg antar at det er der problemet har ligget. For svak magnet i impelleren gjør jo at den ikke orker å dra rundt når det begynner å bli litt seighet i vesken. Spørsmålet er som sagt om virkningen holder seg!
Det er nok der problemet ligger, da jeg tok ut impelleren var der ikke motstand i det hele tatt, den nermest trillet ut. Så og si 0 magnetisme. :jaha:
VillWonka skrev:Tja... Det må vel helst være spenning på pumpene for at det skal være magnetiske krefter der? Eller? En elektromotor er bare en spole med en jernkjerne i midten som danner magnetfeltet, og jeg har trodd at det vare denne kraften som spant impelleren rundt. :jaha: Men visst det er som dere sier, at de skal henge fast når du demonterer så må vel jeg sende en mail til olaB og bestille 2 nye :bank2:Per N skrev:Paal J skrev:Impelleren er helt identisk med den gamle. Senterhullet er ikke tatt opp. Det eneste jeg registrerte, er at magneten i den nye impelleren tydeligvis var sterkere enn i den gamle. Den var vanskeligere å få ut av pumpehuset.
Det er nok der problemet ligger, da jeg tok ut impelleren var der ikke motstand i det hele tatt, den nermest trillet ut. Så og si 0 magnetisme. :jaha: