cyberklad skrev:Det om man brygger bedre øl enn i butikken kommer jo også ann på hva man samenligner det med. Om man samenligner det med en tuborg eller en ringnes pils så er det jo rimelig lett og vinne.
Martin E skrev:Tuborg og Ringnes er gode pils.
Gahr skrev:Men huff, den sedvanlige hybris med at det er så enkelt å brygge bedre øl enn det man får kjøpt i butikken. Det er IKKE nødvendigvis lett...
Martin E skrev:cyberklad skrev:Det om man brygger bedre øl enn i butikken kommer jo også ann på hva man samenligner det med. Om man samenligner det med en tuborg eller en ringnes pils så er det jo rimelig lett og vinne.
Nei, det vil jeg ikke si. Tuborg og Ringnes er gode pils, og de fleste hjemmebryggede pils jeg har smakt (inkludert under dømming av NM) har ikke vært bedre enn Ringnes eller Tuborg. Det som derimot er sant, er at det er relativt lett å lage øl som mange foretrekker fremfor Ringnes eller Tuborg, men da skyldes det kanskje vel så mye at man foretrekker IPA eller hveteøl fremfor pils siden det er det mange er vant med.
TerjeR skrev:Det virker nesten som det ikkje er lov å like pils som Ringnes, Tuborg, Hansa eller andre typer pils du får i dagligvarehandelen, når du driv med heimebrygging.
Industripilsen er faktisk såpass bra, og billig, at jeg gidder ikke brygge det engangcyberklad skrev:TerjeR skrev:Det virker nesten som det ikkje er lov å like pils som Ringnes, Tuborg, Hansa eller andre typer pils du får i dagligvarehandelen, når du driv med heimebrygging.
En god del av industripilsene er helt oki. Dessuten er de en god kilde til noen ekstra bjørnunger og få flaska ting på-
cyberklad skrev:Nei det er de virkelig ikke.