Skylling med BB60

Etter mine første forsøk med heilmalt så er det eit område eg ser at eg gjentatte ganger sliter med. Skyllingen. Eg har nettopp gått til inkjøp av ein meget vakker BB60, så eg lurte på om noen her inne har mykje erfaring med bruken av dette. Det eg lurer på er:

Hvor mykje vann skal man bruke til å skylle med, Eg sliter med at eg ikkje ender opp med rett volum da eg ofte bruker litt for mykje vann? (vil jo ha med mest mulig av den fine brune veska) :)
I bruksanvisinga er det beskrevet å bruke 90 minutter på skylling, har det mykje å seie for utbyttet om dette kortes ned, spesielt på små batcher?

Hvor mye malt mesker du med og hvor mye vørter sitter du igjenn med også hva er OG på vørteren?
Hva er temperatur på skyllevannet?

Brygging med BeerBrew (i alle fall 30) kan sjåast på som ein type BIAB (brew in a bag), men i staden for meskepose bruker ein meskekaret. Mi erfaring med BIAB er at eg får best utbytte når eg mesker med alt vatnet, altså utan skylling. Men dette er ikkje råd på BB fordi ein då får mindre volum til kok. Eg har difor vald å skylle med ca 6 liter på BB 30. Rekner med at du då må opp i 12 liter på BB60.

Når det gjeld tidsbruken, så bruker eg resirkulere vørter i ca 30 minutt. Starter etter 45 minutts mesketid. Vil tru at dette er meir enn godt nok. Om effektiviteten går ned med 10 %, så utgjer ikkje det meir enn eit par tiarar i ekstra malt. Kan godt spare inn ein knapp time på bryggedagen for det beløpet. Kan heller droppe laurdags-snopet.

FrodeSy skrev:
Om effektiviteten går ned med 10 %, så utgjer ikkje det meir enn eit par tiarar i ekstra malt. Kan godt spare inn ein knapp time på bryggedagen for det beløpet. Kan heller droppe laurdags-snopet.

Altså er det ikkje lørdagssnopet vi brygger?

Nå er vell det ganske ulikt måte å meske på bb30 og bb60. Bb60 er vell mer et eget meske kar der man må la vørteren renne av til et annet kar før man koker.
Så skylleprossesen blir litt annerledes

GuttØrn skrev:
FrodeSy skrev:
Om effektiviteten går ned med 10 %, så utgjer ikkje det meir enn eit par tiarar i ekstra malt. Kan godt spare inn ein knapp time på bryggedagen for det beløpet. Kan heller droppe laurdags-snopet.
Altså er det ikkje lørdagssnopet vi brygger?

He he he. Jo det også.

T Jacobsen skrev:
Nå er vell det ganske ulikt måte å meske på bb30 og bb60. Bb60 er vell mer et eget meske kar der man må la vørteren renne av til et annet kar før man koker.
Så skylleprossesen blir litt annerledes

Sikkert eit poeng for eg har ikkje sett på BB60. Tenkte det berre var ein type BB30[sup]2[/sup].

GuttØrn skrev:
Etter mine første forsøk med heilmalt så er det eit område eg ser at eg gjentatte ganger sliter med. Skyllingen. Eg har nettopp gått til inkjøp av ein meget vakker BB60, så eg lurte på om noen her inne har mykje erfaring med bruken av dette. Det eg lurer på er:

Hvor mykje vann skal man bruke til å skylle med, Eg sliter med at eg ikkje ender opp med rett volum da eg ofte bruker litt for mykje vann? (vil jo ha med mest mulig av den fine brune veska) :)
I bruksanvisinga er det beskrevet å bruke 90 minutter på skylling, har det mykje å seie for utbyttet om dette kortes ned, spesielt på små batcher?

Litt utanom tema ditt. ;) Men korleis er silbunnen på bb60? Fungerar den greit? og er termostaten nåke lunde riktig? :)

FrodeSy skrev:
Brygging med BeerBrew (i alle fall 30) kan sjåast på som ein type BIAB (brew in a bag), men i staden for meskepose bruker ein meskekaret. Mi erfaring med BIAB er at eg får best utbytte når eg mesker med alt vatnet, altså utan skylling. Men dette er ikkje råd på BB fordi ein då får mindre volum til kok. Eg har difor vald å skylle med ca 6 liter på BB 30. Rekner med at du då må opp i 12 liter
Det strider mot alt av egenerfaring og lektyre jeg har lest. Forklar dette nærmere, og med hvilket utbytte du ligger på.
Det er god sjanse for å øke effektiviteten på bryggeriet ditt tror jeg...

magne1972 skrev:
FrodeSy skrev:
Brygging med BeerBrew (i alle fall 30) kan sjåast på som ein type BIAB (brew in a bag), men i staden for meskepose bruker ein meskekaret. Mi erfaring med BIAB er at eg får best utbytte når eg mesker med alt vatnet, altså utan skylling. Men dette er ikkje råd på BB fordi ein då får mindre volum til kok. Eg har difor vald å skylle med ca 6 liter på BB 30. Rekner med at du då må opp i 12 liter
Det strider mot alt av egenerfaring og lektyre jeg har lest. Forklar dette nærmere, og med hvilket utbytte du ligger på.
Det er god sjanse for å øke effektiviteten på bryggeriet ditt tror jeg...

Har diverre berre iPad her og ingen pc der alle bryggedata ligg lagra. Men eg ser av beercalc, som er mitt bryggeprogram, at effektiviteten med både BB og BIAB varierer mykje, men at dette ikkje nødvendigvis har med maltsamansetnaden å gjere. Etter at eg gjekk over på Crankandstein 2A med fabrikkinnstillingar, så har eg med BIAB oppnådd mellom 70 - 83 % medan eg med BB30 har mellom 67 - 80 %. På BIAB har eg meska med alt vatnet etter tips frå Brad Smith på Beersmith.com/blog/2009/04/14!

Eg vil legge til at eg har tidlegare erfart meir stabil effektivitet på BB ved å røre i mesken undervegs, men dette har eg kutta ut pga varmetap. Ev varmejustering medfører auka fastbrenning på "varmeelementet". Har heller ikkje motivasjon til å montere PID etc for å justere temperaturen. P.t. driv eg difor og batch-sparger i to isolerte gjæringskar der det eine er plassert i det andre, og så kokar eg i BB. Dette vil eg truleg halde fram med, men ev oppgradering til større dunk (kjøleboks) for større mengder / høgare OG / parti-gyle. Eksperimentering med oppskrifter gjer eg med BIAB i 20-liters kjele.

Tilbake
Topp