Skifte ølslanger

VBentestuen

Norbrygg-medlem
Ønsker å skifte ølslangene i tappetårnet mitt. Men, der var det trangt gitt. Kommer ikke til med minne div fastnøkler. Hva trenger jeg for å få gjort jobben?

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    712 KB · Sett: 201
En åpen ringnøkkel kanskje?

http://www.grene.com/shop/action/item_16000_-16_-787693_-311887400_G-2546G-3512G-67816_-93_%C5pen+ringn%F8kkel+17-19+mm+Bahco+type+1949m

Ser helt likt ut som inni mitt tappetårn. Jeg klarte etter mye mikk og ukvemsord å få skrudd opp slangeklemmene, men måtte løsne hele kranen og bikke den opp. Det gikk, men det blir lenge til neste gang, satser på nitidig rengjøring :biersmile:

Får stresse litt med dette da forstår jeg. Slangene som kom med dette tårnet var på 1.5m og har gitt meg mye skumutfordringer. Nå gidder jeg ikke mer. Må få dette til.

Problemet mitt med et slikt tårn var at koblingen lekte, kjøpte en biltema nøkkel (98,-) og kappet ringen så den går på, slipte litt siden tårnet er rundt og ikke flatt som hadde vert best.
Men hvis ditt ikke lekker skjøter du bare med 2-3 meter 3mm. slaanger, bruker selv 5 meter med 3mm. slanger.

Tilbake
Topp