405 kroner for en sekk pils er ikke ille. (Ned fra 540).Ølbrygging har tilbud på malt. Ganske fin pris på basemalten fra Viking!
![]()
Ferdig Pakka Malt Kampanje!
Til deg som liker best å lage oppskrifter selv! Nå har vi klare pakker på 1 kg og 5 kg, både i hel og knust Vi kjører samtidig tilbud på et stort utvalg hele sekkerwww.olbrygging.no
LiteBrygg tar faktisk 420,- for en sekk Muntons Planet Pale som normalpris.405 kroner for en sekk pils er ikke ille. (Ned fra 540).
Akasie? Hva slags preg får man av det, tro?Starte med fatlagring?![]()
2 stk fat (tønner) i akasietre | FINN-torget
2 stk nye tønner i akasietre, til fatlagring av øl og vin. Ca. 20 liter per fat. Kjøpt nye for en del år siden, men ikke brukt. Det følger med tapetut og kork i tre. 1000 kr for begge.www.finn.no
Du kan jo ta et lite prosjekt. Holder med én runde på grynfaren!Akasie? Hva slags preg får man av det, tro?
One fun experiment Funkwerks did was using new acacia wood barrels to age its Saison.Akasie? Hva slags preg får man av det, tro?
Smakte forresten en eikelagra sider med tyttebær i går. De smakene gikk overraskende godt sammen.One fun experiment Funkwerks did was using new acacia wood barrels to age its Saison.
“New oak is far too aggressive for beer but Acacia is more subtle and has a nice tropical fruit/toasted marshmallow character that blends well with our Saison,” said co-founder Gordon Schuck. (https://thebrewermagazine.com/next-level-barrel-aging-tips/)
Jeg bruker lite sukker i min brygging. Slik at de få gangene det kan være aktuelt har jeg tenkt at Demara og muscovado fra Dansukker fra butikken vil være det jeg kjøper. Er det egentlig noen forskjell i kvalitet mellom Dansukker og tilsvarende fra Billingtons?Kjøpte sukker her. Billigere enn på ølbrygging nettbutikker.
![]()
Gourmet Import - Hjem
Velkommen til Gourmet Import! Her kan du lese om hva vi gjør, hva vi selger og ta kontakt med oss hvis det er noe du trenger eller lurer på.www.gourmetimport.no
Tja, si det. Nå ble det denne leverandøren på sukkeret siden det var eneste jeg fant som hadde mørk muscovado. Har tenkt litt på hvilken type jeg skal bruke den 9. april i stouten, og landa på en pakke av den og resten demerara. Reklamen for Billingtons sier den er av høyeste kvalitet og minimalt prosessert.Er det egentlig noen forskjell i kvalitet mellom Dansukker og tilsvarende fra Billingtons?
Omtrent det samme som Dansukker skriver. Begge deler stemmer sikkert.Reklamen for Billingtons sier den er av høyeste kvalitet og minimalt prosessert.
Ja, ville bare tipse om en ny butikk for meg hvertfall. Billington Molasse har de og der, om du ikke får tak i den noe annet sted. Jeg valgte likevel dark muscovado, for den skulle være reinere.Det virker som muscovado er rimeligere i nettbutikken. Men Demara er rimeligere i butikken. Så sant ingen kommer opp med en svært overbevisende forklaring på at Billingtons er bedre enn Dansukker forblir jeg lat.
Melasse sukker må jeg kjøpe på helsekosten, om de har. Black treacle er ikke så lett å skaffe heller.
Det er et godt tips for de som absolutt vil ha Billingtons, og spesielt Molasse sukker som ikke er like lett tilgjengelig. Litt enklere å dosere sukker enn Melasse sirup.Ja, ville bare tipse om en ny butikk for meg hvertfall. Billington Molasse har de og der, om du ikke får tak i den noe annet sted. Jeg valgte likevel dark muscovado, for den skulle være reinere.
@gustavf, royalties incoming!Snart Mammut salg. En ølbok kommer der.
![]()
Ølsmaking - finn dine favorittøl : med smaksøvelser og blindtester
Kjøp «Ølsmaking - finn dine favorittøl : med smaksøvelser og blindtester» av Gustav Foseid til en god pris på ark.no. Bestill hjemlevering eller klikk&hent i din ARK-butikk.www.ark.no