Rusbrus/cider oppskrift

VenndØL

Norbrygg-medlem
Hei kjære leser. Jeg har gått til innkjøp av fat og alt som skal til for å tappe eget brygget øl. Utrolig morsomt. Anbefales.
Kona er ikke så glad i øl og nå tenkte jeg at jeg vil prøve å lage rusbrus til henne. Altså mikse en "saftblanding" tilsatt ca 5% etanol (vodka) Tvangskarbonere dette på fat og voila så har vi rusbrus.
Kona sin favoritt er Skinny B.
Er det noen der ute som har erfaring med dette?
Oppskrift?
Takk for alle svar

Liiiiten avsporing... Mange av dem som ikke liker øl, liker ikke pils og har lite oversikt over andre øltyper. Brygg en wit, kanskje med litt ferskenpuré. Eller noe annet lyst og lite bittert, evt. en porter til sjokoladekaka.

Hei igjen. Ja det var en solid avsporing jeg tenker rusbrus. Gjæren kan hvile i denne tråden

Liiiiten avsporing... Mange av dem som ikke liker øl, liker ikke pils og har lite oversikt over andre øltyper. Brygg en wit, kanskje med litt ferskenpuré. Eller noe annet lyst og lite bittert, evt. en porter til sjokoladekaka.

Eg forstår ikkje kvifor wit og annet kveite øl alltid skal drages fram til folk som ikkje liker øl.

Det folk som liker rusbrus er ute etter er noke søtt som maskerer spritsmaken.
Eg har ingen oppskrift. Men hadde vore gøy å kunne lage 9 liter med noke som var meget +

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fordi det er lyse og "lette" øltyper som er en grei ingang i ølets verden.
Flere jeg kjenner som ikke er glad i øl syns en wit var veldig god.

Hva med å lage en ingefær"øl"?
Kok opp og lag en god ingefærsaft som du karbonerer på fat og tilsetter vodka i? Finnes noen oppskrifter på dette.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Tilbake
Topp