Rist i kjelebunn-stor nok?

Jeg kjøpte en "dampkokerist" for å legge i bunn, slik at mesken ikke svir seg. Den dekker imidlertid kun en relativt liten del av bunn. Jeg har en 50 liters kjele, og en 60x60 meskepose. Meskeposen går helt ned til bunn. Vil det brenne seg når risten min ikke dekker hele bunn? Jeg bruker en induksjonstopp som varmekilde.

Vedlegg

• 20150226_214848.jpg
    20150226_214848.jpg
    101,6 KB · Sett: 78
Hvis jeg ikke ser feil, så er det nøyaktig samme dampkokerist jeg bruker i bunnen av min 36L kjele, og jeg har brygga 4 brygg, hvorav 2 på 3,5 kW caso induksjon uten og svi meskeposen. Har også mesket ut ved å varme opp med induksjonsplata. Med mindre du har mye større overflate på varmekilden din, så vil jeg tro det går bra. :)

Jeg har nøyaktig samme varmekilde som deg, men bunnflaten i 50-litern er nok en del større enn på 36-litern? Risten er en vanlig damprist, der jeg har dratt av pinnene. Meskeposen er veldig stor, og legger seg over hele bunnen....

Ja, vil tro det er større overflate på kjelen din. Jeg har ikke tatt ut pinnene, så vil vel få litt mer rom mellom bunn og pose.

Ta frem symaskinen og sy en ny søm på posen. Tett zikk-zakk-søm. Gjorde det etter at jeg svidde hull i posen og nå passer den bedre til kjelen.
Jeg har en usannsynlig stygg kurv laget i stål i bunnen fortsatt. Brent barn, etc.

Tilbake
Topp