Jeg har lagd en tilsvarende løsning på dette. Satt karet oppi en flyttekasse i papp fra ikea og siden flyttekassen er rektangulær i bunn satte jeg karet i den ene enden, og varmeelementet under kassen i den andre enden av kassen. Tanken bak dette var å fordele varmen rundt en større del av karet. Så plasserte jeg kassen på et rom som holder 14-15 grader og satt termostaten (Piden) på 19 grader. På kassen har jeg lagt noen pledd som isolasjon. Det ble dog litt for mye isolasjon i starten, under stormgjæringen dro temperaturen seg opp mot 21 grader.
Som varmekilde bruker jeg konas tallerkenvarmer som jeg er litt usikker på i forhold til hvor mange watt den er.
Det jeg lurer på nå er
1 I hvor stor grad tror dere det halve døgnet på 21 grader vil sette smak på ølet? I løpet av 24 timer gikk temperaturen fra 19 til 21 tilbake til 19 grader.
2 Forstår det slik at jeg bør heve temperaturen mot slutten av gjæring for så å senke temperatur før flasking. Noen forslag til temperaturnivå i disse to fasene?
Two Captains klone brygget med WLP007
Som varmekilde bruker jeg konas tallerkenvarmer som jeg er litt usikker på i forhold til hvor mange watt den er.
Det jeg lurer på nå er
1 I hvor stor grad tror dere det halve døgnet på 21 grader vil sette smak på ølet? I løpet av 24 timer gikk temperaturen fra 19 til 21 tilbake til 19 grader.
2 Forstår det slik at jeg bør heve temperaturen mot slutten av gjæring for så å senke temperatur før flasking. Noen forslag til temperaturnivå i disse to fasene?
Two Captains klone brygget med WLP007