Jeg har en kjele fra MoreBeer som har ventil et stykke over bunnen i kjelen. Jeg har kjøpt en såkalt maximizer fra MoreBeer som gjør at vørter blir sugd ut fra bunnen, slik at jeg får med vørter under gjennomføringen i kjelen. Problemet med denne løsningen er at luft blir fanget i maximizeren siden uttaket er lavere nede enn gjennomføringen i kjelen. Jeg har en March 809 impeller pumpe som ikke liker luft. Jeg har montert en ventil etter pumpen for å få ut luft, men når jeg åpner denne kommer ikke all luft ut, men det blir endel fanget i pumpehuset. Måten jeg får ut dette på er å stenge ventilen, så går luften opp slangen og ut gjennom kjelen. Men dette går altså ikke når jeg har maximizeren fra MoreBeer på, grunnet at utaket er lavere nede enn gjennomføringen i kjelen. Er det noen som vet hvordan jeg kan ordne dette? Jeg har tenkt litt på å plasere ventilen før pumpen, og om muligens jeg vil få å ut luften da, er det noen som har erfaring med dette? Grunnen til jeg ikke bare prøver dette selv er at gjengene på plastikk "housingen" til pumpen begyner å blir dårlig, så vil gjerne skru så lite som mulig på disse...
Jeg legger ved en illustrasjon over oppsettet mitt.
Jeg legger ved en illustrasjon over oppsettet mitt.