Plast på cornelius fat sverter

Har kjøpt noen brukte fat, og plasten på disse sverter no voldsomt :duh:. Er det noen som har en løsning på dette?

Fyll de med VARMT (Ikke kokende  :gammern: ) vann. Riv så av all plastfolie.  Om det er lim-rester, så kan du bruke sitrus clean, eller brenserens for å fjerne lim restene.

uuups.. leste ikke tråden godt nok. :roedme:

Men du kan prøve samme stoffet som man bruker for å fornye glans på gummilister o.l på biler. Vet ikke om det vil virke, men kan jo prøve..

Lykke til

Torga

edit: http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/vask/bilxtra-plast-gummifornyer/

Har vært borti problemet med plast som sværter, men ikkje på fat. Har spylt med høytrykk til det slutta å sverte og deretter forseglea med gummifornyer. Det har vanlegvis virka ein stund, men ikkje alltid virka som ei permanent løysing.

Bruk Owatrol Polytrol, fåes hosde fleste Jernia butikker.

Bruk liten mengde på en klut og smør på et par tynne lag, så blir overflaten som ny, og ingen sverting!
Fungerer på all plast jeg har prøvd den på, blandt annet super på plaststøtfangere på bil!

Røyrvik skrev:
Bruk Owatrol Polytrol, fåes hosde fleste Jernia butikker.

Bruk liten mengde på en klut og smør på et par tynne lag, så blir overflaten som ny, og ingen sverting!
Fungerer på all plast jeg har prøvd den på, blandt annet super på plaststøtfangere på bil!

Supert tips!
http://www.owatrol.com/index.php?langue=no&page=produits-polytrol
Ser det må renses først, hva bruker du da?, eller holder det å vaske skikkelig?
Må buffe opp fatene mine da :)

Hva for noe?
Prickbort får du i 1L sprayflasker på Statoil, Polytrol kommer i 0,5L flaske/boks.
Noe mindre enn dette får du nok ikke,men begge produkt har jo mange bruksområder, så synes ikke det er uhorvelig store mengder..

ah, supert, googla litt og så 5L nevnt, og det var litt i overkant. 1l og 0.5l er helt perfekt.
Får tusse innom en statoil og se litt, antar prickbort er en bensinstasjonsgreie?, eller finner man det også på Jernia?

Sikkert flereplasser man kan skaffe prickbort, det er ikke noe Statoil merkevare, jeg vet bare at den kan kjøpes der, fordi jeg kjøper det når bilen trenger skikkelig vask :D

Tilbake
Topp