VBentestuen
Norbrygg-medlem
Regnet med at Apoteket hadde ph kalibreringsvæske, men nei. Er det kun akvarie web butikker som har slikt. (Ph 7 og ph 4)?
Prøv gartneri/plantasjenVBentestuen skrev:Regnet med at Apoteket hadde pH kalibreringsvæske, men nei. Er det kun akvarie web butikker som har slikt. (pH 7 og pH 4)?
Jeg hadde regnet med å få kjøpt på Bryggselv, men de har jo aldri noe som helst av det man trenger på lager.
Noen som vet om en butikk i Osloområdet der man kan gå inn og få kjøpt det på den gode gammmeldagse måten?
Hva slags vann bruker du? Destillert?
Hvor har folk endt opp med å handle kalibreringsvæske og oppbevaringsvæske? Bryggselv har jo, men upraktisk at det går så fort ut på dato. På ebay selger de stort sett ph 4 og 6,8 kalibreringsvæske, mens bruksanvisningen sier at man skal bruke 4 og 7. Regner med at jeg bør holde meg til det?
Spiller ingen rolle hva du bruker, så lenge du bare stiller inn pH-meteret til det du bruker.
Men er det egentlig mulig å stille inn meteret etter hvilken kalibreringsvæske man bruker? Tror ikke det er mulig på mitt, må bruke 4 og 7, trur eg...