Papir til flaske etiketter

ChristopherB

Norbrygg-medlem
Hei!

Lurer egentlig bare på hva slags papir folk bruker til dette? Alt når det gjelder design o.l. har jeg kontroll på og har lagt ett par etiketter.

Det jeg trenger er ett papir og helst da med lim. Er det noen som har noen tips på dette? f.eks ett ferdig A4 ark delt i 6 kvadrater f.eks som jeg kan tilpasse mine etiketter og printe rett ut?
Må jo helst også være sånn at det er mulig å vaske av igjen disse etikettene.

ALT av inspill mottas med takk til dette :)

Vanlig limstift funker. Og vanlig papir man tyvprinter ut på jobben... Har skaffet meg en papirkutter fra Clas Olsen - ble no jævla drit å klippe for hånd :eek:.

Ellers setter jeg etiketter på ca 70% av flaskene, de andre setter jeg et hvitt klistremerke på der jeg skriver på øltype.
De uten etiketter 'eksisterer ikke' og kan derfor drikkes uten at de føres i drikkestatistikken:p

Melk er supert. Ble overrasket da jeg prøvde det første gang, på hvor godt det fester seg. Det har blitt favoritt hobbyen til minstemann på 6 år i huset, å pensle melk bakpå etikettene. Den andre hobbyen, løsne flaska fra kapselpåsetteren og stable øl i kasser.

Jeg bruker fotopapir fra Clas Ohlson og limstift (Pelikan-type). Papiret er nesten plastaktig, er lett å fjerne og etterlater ikke rester.

Vanlig A4 papir, blekkprinter og 3M limstift som er vannløsbar. Funker strålende, etikettene og limet får du lett av når du dynker de i vann og de sitter meget godt på ellers. Drar faktisk av papiret før limet.

Tilbake
Topp