Hvis du finner ut av hvilken overgang du trenger fra krana for å koble til hageslangen så er jeg nysgjerrig på det siden jeg er i samme situasjon. Heldigvis så er krana til vaskemaskinen min på 1" gjenger så jeg har brukt den til nå.
Men. Er det 8mm kobberspiral fra biltema du har kjøpt? Jeg kjøpte en slik en og tror jeg brukte tilsammen tre timer på to forskjellige biltemaer for å finne en overgang fra 1/2 hageslange og til spiralen uten at de ansatte klarte å finne ut av det, så jeg laget en egen.
Du trenger gjengeteip (den grove), slangeklemmer, klar plastslange som du finner i båtavdelingen (9 ELLER 10mm (jeg husker ikke, lag et lite hull i slangepakka og se hva som passer på kobberrøret)), en liten hageslangebit og nippelen (overgangen) fra krana til hageslangen.
Det du gjør er at du fester hageslangen som vanlig til krana. Surrer gjengeteip rundt ene enden av plastslangen og putter denne inn i hageslangen og strammer rundt hageslangen med en eller to slangeklemmer. Andre enden av plastslangen trer du på kobberspiralen og fester med to kabelklemmer.
Kabelklemmene bør du kjøpe to forskjellige diametere av slik at de sitter tight rundt både hageslange og spiral. Hvis du bruker litt for stor kabelklemme så klarer ikke klemma å bøye godt nok rundt spiralen og det kommer en tynn stråle med vann ut.
Skru på akkurat nok vann i krana til at det flyter greit, hvis du skrur på full pupp kan det i verste fall hende at det ekstra trykket som den tynnere plastslangen og spiralen ikke klarer å ta imot gjør at plastslangen blir presset ut av hageslangen.
DagErik skrev:
Den var fin fordi at spiralen min er 8mm og slangen er på 1/2.
Jeg hadde tenkt til å spørre om dette også.
Man kan alt så justere den?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2