Ødelagt UT200

Har brukt en helt ny UT200 til å holde varmen på 20 °C i et kjøleskap en ukes tid. Da jeg skulle sjekke tempen i kveld ser displayet ut til å være røket. Det var fremdeles varmt i kjøleskapet, men jeg vet ikke om den har gått helt i bypass-modus, eller om den nettopp har sluttet å virke. Noen som har hatt liknende problemer? Må vel sende skiten tilbake... Huff :rasende:

Vedlegg

• UT200.jpg
    UT200.jpg
    157,7 KB · Sett: 377
Vet ikke om den er i stykker eller om den bare trenger en reset. Du kan jo prøve å åpne den og se om det er et batteri på kretskortet. Isåfall, ta den bort og sett den tilbake etter noen minutter og se om den kommer til livs igjen. :)

Eduard skrev:
Vet ikke om den er i stykker eller om den bare trenger en reset. Du kan jo prøve å åpne den og se om det er et batteri på kretskortet. Isåfall, ta den bort og sett den tilbake etter noen minutter og se om den kommer til livs igjen. :)
Takk for tipset! Skal prøve. Må bare få meg et nytt skrujern. Fy flate så liten torque-skrue som sitter holder sakene sammen!

JørnP skrev:
Eduard skrev:
Takk for tipset! Skal prøve. Må bare få meg et nytt skrujern. Fy flate så liten torque-skrue som sitter holder sakene sammen!

Kjøpte selv et par byggesett i god tro på lettsparte penger, men endte med å måtte gi begge videre til en servicetekniker for å få termostaten i drift, jeg tok blant annet livet av en quartz ved lodding, men han fant heldigvis en ny i en vekkerklokke. :idea:
Husker ikke hvordan displayet var da, men kan jo være greit å ha i mente, en quartz er tydeligvis en skjør liten duvel. :)

Har selv 2 stk UT-200. Opplevde svikt på begge med kort tids mellomrom. Den ene passet gjæringa på hytta. Den kuttet ikke strømmen. Det var ca 28 grader i rommet da jeg kom dit. Heldigvis var den verste gjæringa over, så jeg tror ikke det  gjorde stor skade. Den andre passet fryseren( med defekt termostat) og kuttet strømmen. Jeg tror begge hendelsene hadde sammenheng med et strømbrudd. Termostaten som passet gjæringa kom seg igjen etter å ha vært ute av kontakten ei stund. Tror begge er ok, men vil ikke stole blindt på dem lengre.

Leif Ketil

Har akkurat fått en vennlig beskjed fra Humlegården om at det bare er å sende termostaten tilbake, så får jeg ny. Jeg skal likevel ikke ha noe til gjæring før etter påske. Grei skuring!

Eduard skrev:
Ut fra byggeanvisningene (jeg kjøpte min ferdigbygget), ser det ikke ut som det skal være batteri på den. I alle fall ikke et som kan tas ut uten videre.

Hvis du skal brygge en ale på 20 grader, så kan du forsåvidt bare bruke et rom i huset der man holder tempen på rundt 20 grader. Det er ikke vanskeligere enn det ;). Det blir jo vanskeligere med lager, dersom man bor i blokk f eks.

Eduard skrev:
Hvis du skal brygge en ale på 20 grader, så kan du forsåvidt bare bruke et rom i huset der man holder tempen på rundt 20 grader. Det er ikke vanskeligere enn det ;). Det blir jo vanskeligere med lager, dersom man bor i blokk f eks.
Det er det jeg har gjort til nå, men hadde tenkt å prøve meg på lager for første gang over påske. Termostaten gjorde også at jeg kunne flytte gjæringskaret med ale til kjelleren som holder ca 10 grader, noe min høyst sannsynlig bedre halvdel satte pris på  :kyss: (den residerte i gangen før det).

Noen ganger er det en lidelse å ikke ha en fysisk butikk å oppsøke. Jeg tok kontakt med Humlegården for å få informasjon om hvordan jeg skulle henvende meg i forhold til en reklamasjon på termostaten. Svaret derfra var at jeg skulle sende den i retur til ELV, som skulle refundere meg forsendelsesutgifter, så skulle Humlegården sende meg en ny UT200, slik at jeg skulle slippe å vente på saksbehandling i Tyskland. Jeg sendte termostaten til ELV umiddelbart etter påske. Og ventet.

Etter en stund sendte jeg en melding til Humlegården for å spørre hvor termostaten min ble av. Da fikk jeg etter et par dager beskjed om de hadde ombestemt seg, og at de hadde bedt ELV om å sende meg en termostat for å unngå doble tollavgifter. Jeg ble også oppfordret til å kontakte ELV for å gi nærmere opplysninger om refusjon av forsendelsesutgifter. Noe jeg også gjorde. Og ventet.

Etter enda en stund, fremdeles uten svar fra ELV, kontaktet jeg Humlegården for å be dem sette fortgang i saken, ettersom jeg tross alt hadde handlet hos dem. Noe de lovet meg å gjøre. Så jeg ventet...

Etter en uke uten tilbakemeldinger fra verken den ene eller den andre sendte jeg en ny purring til Humlegården. Her venter jeg fremdeles på svar.

Nå vurderer jeg å heve kjøpet, noe jeg vel burde ha belegg for etterhvert. Er det noen som har erfaring med saksgangen i forhold til dette når det gjelder et utenlandsk foretak?

isjda.. jeg har også en defekt UT200 som skal sendes til Tyskland.

Jeg har klarert med dem først og vedlegger kopi av e-postvekslingen, så håper det går greiere...

Tilbake
Topp