Nytt gjæringskar

Huff ja, da må jeg bruke angreretten og det vil jeg jo ikke. Har kjøpt to tanker nå. En 70l og 53 liter.
Det vil jo gjøre stor nytte uansett. Karbonering tas på fat? Jeg tapper nå fra min 155 liter koniske som heller ikke tåler trykk. Over 2 psi så pipler det luft ut pakninga. Men det er et mindre problem enn at jeg ikke aner hvor mye gjær og trub som må tappes av. Har tømt bouncer filteret flere ganger nå (seks).

Det vil jo gjøre stor nytte uansett. Karbonering tas på fat? Jeg tapper nå fra min 155 liter koniske som heller ikke tåler trykk. Over 2 psi så pipler det luft ut pakninga. Men det er et mindre problem enn at jeg ikke aner hvor mye gjær og trub som må tappes av. Har tømt bouncer filteret flere ganger nå (seks).
Ja, karbonerer på fat.

Hvordan cold crasher du? Det har jeg gjort lite, pga en starsan suckback som skremte meg.

Ja, karbonerer på fat.

Hvordan cold crasher du? Det har jeg gjort lite, pga en starsan suckback som skremte meg.
Har ikke hatt for vane å cold crashe. Men ser etter dagens økt at det kanskje hadde vært en fordel med en soft crash hvertfall. Koble en sodastream flaske inn på toppen med et minimums trykk burde være greit det.

Tilbake
Topp