Aage
Norbrygg-medlem
Endelig, fikk hjelp av min handye sønn og skrudde sammen en magnetrører av en gammel elektromotor fra kanskje en kasettspiller (?) og et mecanobyggesett fra hans barndom + noe annet elktrogreier han fant i gamle hauger inne på rommet sitt. Supplert med en plastbox og et par magneter fungerer dette flott, selv om det kanskje ikke ser helt strøkent ut.
Se forøvrig vedlegg, beklager at det ene bildet er feil vei.
Så nå skal jeg lage en starter. - Har tenkt å lage en IPA på speidelen. med OG 68-70, 42-44 ltr til gjæring.
Tenkte da å lage en starter på 4 ltr med 400gr. spraymalt, er dette ok?
Har kjøpt et rør WLP007 som skal oppformeres.
Har også kjøpt Wyeast Beer Nutrient Blend som jeg tenkte å bruke som gjærnæring. Er denne ok å bruke i starteren?
Er det da greit å følge samme dosering står oppgitt for bruk i koket, 2,2 gr/19ltr, eller skal det doseres anderledes i en starter?
Er det andre gjærnæringstoffer som er mer egnet til startere? Inneholder denne alt som trengs, nitrogen, sink osv?
Se forøvrig vedlegg, beklager at det ene bildet er feil vei.
Så nå skal jeg lage en starter. - Har tenkt å lage en IPA på speidelen. med OG 68-70, 42-44 ltr til gjæring.
Tenkte da å lage en starter på 4 ltr med 400gr. spraymalt, er dette ok?
Har kjøpt et rør WLP007 som skal oppformeres.
Har også kjøpt Wyeast Beer Nutrient Blend som jeg tenkte å bruke som gjærnæring. Er denne ok å bruke i starteren?
Er det da greit å følge samme dosering står oppgitt for bruk i koket, 2,2 gr/19ltr, eller skal det doseres anderledes i en starter?
Er det andre gjærnæringstoffer som er mer egnet til startere? Inneholder denne alt som trengs, nitrogen, sink osv?