Kold Brygg
Moderator
Holdes av til 2025 er oppdatert.
Sist redigert:
Brygger | 1 | 2 | 3 | Totalsum |
Einar Michelsen @Einar Michelsen | 3 | 7 | 3 | 13 |
Lars Bjørnstad/ Espen A. Haavardsholm @Lars Bjørnstad | 3 | 3 | 4 | 10 |
Peter Marius Olsen | 1 | 6 | 3 | 10 |
Espen Lothe @Espen Lothe | 3 | 3 | 3 | 9 |
Tore Bjørgo | 3 | 3 | 3 | 9 |
Gahr Smith-Gahrsen @Gahr | 4 | 2 | 2 | 8 |
Erlann Eldorsen | 4 | 3 | 7 | |
Kurt Haugen @Holmentoppen | 4 | 3 | 7 | |
Gunnar Wiig | 3 | 3 | 1 | 7 |
Jens Maudal @JensM | 3 | 3 | 1 | 7 |
John Town | 3 | 1 | 3 | 7 |
Joakim Ruud @joques | 3 | 1 | 2 | 6 |
Tore Tverå @ToreT | 1 | 3 | 2 | 6 |
Bjørn Magne Idland/ Merete Antonsen @bidland | 1 | 5 | 6 | |
Andreas Högfeldt | 3 | 2 | 5 | |
Kjetil Jikiun @Kjetil Jikiun | 2 | 3 | 5 | |
Svein Fugelsnes | 2 | 2 | 1 | 5 |
Arild Tandberg @Arild Tandberg | 2 | 1 | 2 | 5 |
Arne Marius Haugen | 1 | 3 | 1 | 5 |
Bjarke Vang/ Pål Rolfsen | 1 | 3 | 1 | 5 |
Lars Erik Vingnesengen @Lars___Erik | 1 | 3 | 1 | 5 |
Imperial stout | 8 | 7 | 11 | 26 |
Amerikansk pale ale | 10 | 6 | 8 | 24 |
Amerikansk IPA | 11 | 7 | 5 | 23 |
Tysk pilsner | 7 | 6 | 7 | 20 |
Tsjekkisk pilsner | 4 | 9 | 7 | 20 |
Münchener dunkel | 2 | 10 | 8 | 20 |
Doppelbock | 9 | 3 | 3 | 15 |
Weizen/Weissbier | 8 | 2 | 4 | 14 |
Engelsk Barleywine | 4 | 7 | 2 | 13 |
Engelsk strong bitter/Engelsk pale ale | 3 | 6 | 4 | 13 |
Mørk sterk belgisk ale | 5 | 4 | 3 | 12 |
Porter | 5 | 2 | 5 | 12 |
Imperial IPA | 4 | 3 | 5 | 12 |
Belgisk wit | 3 | 5 | 4 | 12 |
Amerikansk barleywine | 3 | 3 | 5 | 11 |
Belgisk dubbel/Bruin | 2 | 7 | 2 | 11 |
Märzen | 2 | 4 | 5 | 11 |
Schwarzbier | 5 | 4 | 1 | 10 |
Lys sterk belgisk ale/ Belgisk Tripel | 5 | 1 | 4 | 10 |
Altbier | 2 | 2 | ||
Belgisk frukt lambic | 2 | 2 | ||
Norsk pils | 1 | 1 | 2 | |
Skotsk ale | 1 | 1 | 2 | |
Bière de garde | 1 | 1 | 2 | |
Heimabrugg | 1 | 1 | 2 | |
Mørk tsjekkisk lager | 1 | 1 | 2 | |
Wiener | 1 | 1 | 2 | |
Sort IPA | 1 | 1 | 2 | |
Berliner weisse | 1 | 1 | ||
Dunkelweizen | 1 | 1 | ||
Klassisk Norsk juleøl | 1 | 1 | ||
Engelsk golden ale | 1 | 1 | ||
Flamsk brun/Oud bruin | 1 | 1 | ||
Kornøl | 1 | 1 | ||
Klassisk Norsk juleøl butikk-klasse | | 0 | ||
California common/Steam beer | | 0 | ||
Weizen bock | | 0 | ||
Gose | | 0 |
Takk, da er det i det minste en annen som har sett på dette.Veldig bra initiativ
Linken til Resultater 2017 viser til 2018.
Resultater NM 2017 - Norbrygg
Resultatlister og dommerskjema kommer fortløpende på denne siden etter hvert som de blir rapportert inn. Resultater som ikke finnes her, er ikke klare. Resultater publiseres ikke før hele klassen er ferdig dømt. Klikk på flightnummer for å få se dommerskjema og flightskjema. Der det ikke er...norbrygg.no
Jeg har tilganger og skal få kikket på det.Takk, da er det i det minste en annen som har sett på dette.
Jeg er forresten ikke sikker på at dette er beste oppsettet, men det er en start. Om det er ønske om å få gjort det tilgjengelig på sidene får noen med tilgang kikke på det der, eventuelt fortelle meg hvordan jeg kan lage sider.
Forresten lenkene videre på 2020 resultatene er døde. Kan noen med tilgang kikke på dette?
Har lenket i regnearket til den på brewgr. Stemmer ikke denne?Her er Amerikalinjen, Lys lager
OK, jeg fikk inntrykk av du etterlyste oppskriftene fra 2021Har lenket i regnearket til den på brewgr. Stemmer ikke denne?
Legges de her er jeg fornøydNei, men det burde jeg kunne gjøre.
Nei, der legges de ikke. I årets NM samlet vi ikke inn oppskrifter i konkurransesystemet og det var kun norgesmestrene som sendte inn oppskrift.
Skjønner ikke helt hvorfor de ikke kan legges der (også). Er det ikke greit å ha oppskrifter samlet? Om det kun er vinnere og premierte som ligger fra 2021 betyr vel ikke så mye?Nei, der legges de ikke. I årets NM samlet vi ikke inn oppskrifter i konkurransesystemet og det var kun norgesmestrene som sendte inn oppskrift.
Fordi dette er en del av påmeldingssystemet. Det er ikke egentlig et sted vi "publiserer" oppskriftene, men innsyn i påmeldingene som deltagerne fyller inn når de melder seg på. Ettersom vi tok bort kravet om at alle skulle fylle inn oppskrifter når de meldte seg på, så er det ingen informasjon å vise der.Skjønner ikke helt hvorfor de ikke kan legges der (også). Er det ikke greit å ha oppskrifter samlet? Om det kun er vinnere og premierte som ligger fra 2021 betyr vel ikke så mye?
Ah, en teknisk forklaring, ja gir det mening. Takk.Fordi dette er en del av påmeldingssystemet. Det er ikke egentlig et sted vi "publiserer" oppskriftene, men innsyn i påmeldingene som deltagerne fyller inn når de melder seg på. Ettersom vi tok bort kravet om at alle skulle fylle inn oppskrifter når de meldte seg på, så er det ingen informasjon å vise der.
Norgesmesterne har sendt inn oppskrifter utenom dette systemet.
Dette var et valg som ble gjort for å gjøre det enklere å melde seg på NM. Vi så også at mange la inn veldig ufullstendige oppskrifter, slik at verdien av dem ble ganske begrenset.
Her er årets StabockoppskriftDa har jeg begynt å legge inn i regneark, ferdig med årene 2020 til 2016.
![]()
Norbrygg NM vinnere
docs.google.com
Savner oppskrifter for 2021, er dette lagt ut en plass @gustavf ?
Eventuelt om @Einar Michelsen (jeg fant din Einar) @roedskjegg78 og andre kan dele sine oppskrifter fra Brewfather eller lignende sider skal jeg få lagt disse inn.
Finnes det noe med gode kunnskaper i Excel?
Det hadde vært interessant å få en statistikk på hvilken brygger som har flest plasseringer i NM og hvilke stiler som har har flest plasseringer, dette kan vel gjøres ved å hente informasjon i de forskjellige regnearkene.
Jeg har alle liggende. Må bare få dem ut.tror nok at om du spør så får du oppskrifter av norgesmestrene i år også
Du glemte Espen Lothe / Kinn BryggeriFørste post er kraftig omskrevet og oppdatert. Tok litt lenger tid enn jeg hadde planlagt å ferdigstille, det ble en lang kveld.
F*ck! Visste det var en som manglet. Jaja får endre senere. Takk.Du glemte Espen Lothe / Kinn Bryggeri![]()
Takk for presiseringer. Den i 2016 skyldes at Børre Torp står som medbrygger, ja. Jeg har forholdt meg strengt til registrerte bryggere. Fant ut det ble for komplisert å gjøre på en annen måte. Derfor står du med 4 gullmedaljer alene og 1 med Børre Torp. Kjekt for Børre daKult at du tar deg tid til dette!
For egen del ser jeg at oversikten ikke stemmer 100 % prosent. Jeg har (utrolig nok) klart å klore til meg 5 NM-tiler: 2016, 2018, 2019 (to stk) og 2021. Tipper det skyldes at min gode venn Børre Torp står oppført som medbrygger i 2016. Han var strengt tatt ikke involvert i bryggingen, men ville gjerne være med på festen i Drammen.
Det er litt avvik mellom regnearket og oversikten i først post når det gjelder stiler som har vunnet?