Mangrove jacks øl-kit fra bryggselv

Hei,

er det noen som har erfaringer med noen av disse de vil dele?

Selv har jeg prøvd bavarian wheat kittet deres og ble veldig positivt overrasket.

Holder på å modne "pils" kittet deres, men det er foreløpig ikke kjempe lovende.

Har prøvd pils, IPA og london bitter. Pilsen ble hel ok, men ikke så mye å skryte av. IPAen smakte ikke noe i nærheten av en IPA, og hadde en veldig spesiell smak som jeg ikke synest noe om. Men de aller fleste som har smakt den synest den var god (dog ikke personer som er glad i vanlig IPA, eller øl generelt for den slags skyld). Den smakte egentlig veldig likt Grimbergen Blonde. London bitter smakte veldig likt IPAen, men var en del mørkere i fargen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har prøvd pils, IPA og london bitter. Pilsen ble hel ok, men ikke så mye å skryte av. IPAen smakte ikke noe i nærheten av en IPA, og hadde en veldig spesiell smak som jeg ikke synest noe om. Men de aller fleste som har smakt den synest den var god (dog ikke personer som er glad i vanlig IPA, eller øl generelt for den slags skyld). Den smakte egentlig veldig likt Grimbergen Blonde. London bitter smakte veldig likt IPAen, men var en del mørkere i fargen.

Den IPA'en er en engelsk IPA, ikke amerikansk.Grimbergen blonde smaker jo egentlig bare banan omtrent, fra tapp iallefall. Så her har kanskje gjæringstemperaturer gått opp og ned?

Den IPA'en er en engelsk IPA, ikke amerikansk.Grimbergen blonde smaker jo egentlig bare banan omtrent, fra tapp iallefall. Så her har kanskje gjæringstemperaturer gått opp og ned?

Gjæret i et rom som holdt 19/20c ganske stabilt. Var vertfall veldig lite humlesmak i den, minnet ikke noe om en IPA. Men har ikke smakt noen andre engelske IPA så har ikke så mye å sammenligne med.

Heldigvis falt den i smak hos andre, så slapp å eskortere flaskene til avløpet [emoji28]

Lagde nettopp en britisk type øl selv i ett rom som holdt 17 grader stabilt og endte likevel opp med banan. De engelske gjærtypene produserer mer estere, så jeg tror det er fornuftig å ha en type aktiv kjøling på dem under stormgjæringen, for å unngå uønskede estere. Hvis du har hatt 19-20 i rommet kan det fort ha vært 23 grader i dunken under stomrgjæring og det er for mye for stilen vil jeg si

Tilbake
Topp