Mål på labbdunker.

ese4uheh.jpg

Med håndtak ca47cm

frå min HTC "smart-tellefon "

kjøpes på Felleskjøpet..
når jeg var innom min lokale felleskjøp butikk, var de tom for lokk til dunkene, jeg spurte dama som jobbet der om de hadde flere på lager, og om når de eventuelt kom inn:

etter trykking på datamaskinen fant hun ut at lokk til dunken var gått ut av sortement, så de kommer ikke inn igjen, når hun da sjekket selve dunken, var den også ett utgående produkt..
dama kunne heller ikke fortelle meg om det kom inn noe tilsvarende  :noway:

Alternativ:

http://www.nopla.no/online-shop/dunker

Strand86 skrev:
kjøpes på Felleskjøpet..
når jeg var innom min lokale felleskjøp butikk, var de tom for lokk til dunkene, jeg spurte dama som jobbet der om de hadde flere på lager, og om når de eventuelt kom inn:

etter trykking på datamaskinen fant hun ut at lokk til dunken var gått ut av sortement, så de kommer ikke inn igjen, når hun da sjekket selve dunken, var den også ett utgående produkt..

Alternativ:

Jeg synes dette så bra ut, går ut fra at det er rett plasttype, men de fleste av oss må vel få det gjennom posten.

Kanskje er slike plastdunker ikke den største investeringen i bryggesammenheng, men likevel.
Husker fra 30-40 års tid tilbake da vi brukte endel slike dunker til å salte/krydde sild i.
Vi gikk da til nærmeste bakeri/konditor og fikk slike gratis. Tror de var på ca 60l og var blitt brukt til embalasje av syltetøy etc.
Så har man en konditor i nabolaget så kan man jo spørre.

Forvirret skrev:
Kanskje er slike plastdunker ikke den største investeringen i bryggesammenheng, men likevel.
Husker fra 30-40 års tid tilbake da vi brukte endel slike dunker til å salte/krydde sild i.
Vi gikk da til nærmeste bakeri/konditor og fikk slike gratis. Tror de var på ca 60l og var blitt brukt til embalasje av syltetøy etc.
Så har man en konditor i nabolaget så kan man jo spørre.

Har også fått fra dem før men de hadde ikke nå, men det behøver ikke gjelde alle.

Oddvar Demmo skrev:
Strand86 skrev:
kjøpes på Felleskjøpet..

Alternativ:

Jeg synes dette så bra ut, går ut fra at det er rett plasttype, men de fleste av oss må vel få det gjennom posten.

Er riktige dunker ja, de sender i posten :)

Snakket med min lokale FK-person om labb/champion-dunkene.
Spørsmålet mitt var om det er forskjell på fargene ift om de er trygge for bruk med næringsmidler. Har nemlig hørt et (ondsinnet?) rykte om at bare de blå er trygge og at lilla/svart er nono.

Her er svaret:
---------------------------------------------------------------
Hei!

Da har jeg fått svar fra leverandøren vår:

Begge dunkene er godkjent til mat fra Mattilsynet
Øl og salting av fisk går helt fint.
Dunkene er på vei ut og kommer til å erstattes av andre dunker. Vi har ikke fått informasjon om disse enda, men det kommer, om du skulle ønske flere.

Fikk ikke svar på plasttypene spesielt, siden de var godkjente.

Håper dette ga svar på det du lurte på.

Vennlig hilsen
xx
Felleskjøpet Agri SA
Avd. Rygge

---------------------------------------------------------------

julius skrev:
Vil det være noe headspace igjen om jeg fyller med 60 liter? Tenkte å gjære en 55-60L batch.

Husk at øvre diameter og nedre diameter skiller flere centimeter.

Den er svakt konisk,,dvs mindre diameter i bunn.  Dette gjør det litt tricky å beregne volum ut fra ullage eller dypgående ;)

Har vel 60 liter volum totalt, jeg bruker disse til 45-55 liter. Går fint.

Dunkene har svake lokk,,så vær forsiktig med å åpne de bit for bit. De kniper godt,,,for godt egentlig,,så man kan lett brekke om man drar for mye på samme plassen istedenfor å jekke seg rundt kanten.

Tilbake
Topp