Ivar M. skrev:hei
som i Oddvars tilfelle gikk rørepinnen bedre rundt neste gang jeg testa. Men fremdeles går rørepinnen for sakte. Væsken går sakte rundt, uten noe form for "smilehull" på toppen. Jeg har vel strengt tatt bare 3.6W, jeg tror dette er for lite, rett og slett. Jeg har lett i fire-fem kasserte pc er (på elkjøp) men ingen av viftene har vært sterkere enn 0.35a. Tips til hvor man får tak i sterkere vifter? Jeg prøvde, som viktste, å bygge om en bordstående vifte (som setter luften i sirkulasjon på varme dager)jeg hadde stående. Denne yter ca 30w. Jeg støtte imilertid på en rekke problemer med å ta løs kun selve motoren. Akslingen stakk dessuten ut fra begge sider. I tillegg hadde jeg ikke noe passende anretning å plassere den i. Foreløpig har dette vært resultatløst. Hadde vært fint med flere detaljer om hvordan du løste dette, viktste. Jeg er egentlig mest gira på vifte jeg kan sette rett i den cd boksen min, da tror jeg at projektet vil være være i boks på en-to tre.
Denne er på 32 watt
http://cgi.ebay.com/Qty-2-Compaq-Ni...n_0?hash=item25564b8388&_trksid=p3286.c0.m14
det er mange andre mulige der også