Er det noen som kan si meg hvor jeg kan få tak i ei lita kjettingtalje? Jeg har ei gedigen ei som kan løfte elg, men kunne tenkt meg noe litt mer elegant å bruke til bryggingen.
trenger du strengt tatt ei kjettingtalje da? bare en enkel talje med to blokker vil jo doble armstyrken din. evt kan du kjøpe en sveiv-vinsj på biltema eller jula?
Har vært inne på tanken. Da må jeg i så fall ha ei blokk i taket og ei blokk festet i veggen, ikke sant? Har ikke all verdens tro på hvor mye hold det er i spikerslagene i veggen i rommet der jeg brygger og det er grunnen til at jeg har sett på andre løsninger. Men er mer enn åpen for gode forslag
Er det noen som kan si meg hvor jeg kan få tak i ei lita kjettingtalje? Jeg har ei gedigen ei som kan løfte elg, men kunne tenkt meg noe litt mer elegant å bruke til bryggingen.
Jernia,Tools og annen jernvare/verktøy handel. Her i Stavanger bruker jeg A/S Maskin Tools. Det er flere små og hendige taljer å få kjøpt til ditt formål. Fint å ha ei talje der du slipper å holde konstant.
ei blokk i taket og ei blokk på det som du skal løfte tau fast i takkroken, ned og igjennom blokka på det du skal løfte, opp og gjennom blokk fast i takkroken. bruk doble blokker og vikle tauet flere ganger så dobler du styrken for hver gang.
... og så må du ha en krok i nærheten som du kan gjøre fast tampen med naturligvis, hvis du har tenkt å la noe henge og dingle over litt tid.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.