Krabbe og reker

Rutof

Hei

Lyst til å brygge en øl som passer godt til krabber og reker. Hvert år har vi krabbe fest, så har lyst å lage noe som jeg kan servere gjestene :)

Noen som har gode tips :)

Støtter Wit ja. Laget nærmere 60 liter til et 40 års lag med reker! Borte på noen timer, med mye gode tilbakemeldinger :biersmile:

Prøv NØ wit på meny hvis du ikke har prøvd den, eller pol øl!

Pils liker jeg. Kjøpte en nøgne Wit i påsken. Den likte jeg ikke smakte saltvann.  Dette var en øl jeg trudde jeg skulle like  Fikk beskjed at jeg måtte kjempe det igjen. Kanskje noe galt med den.

Vistad skrev:
Støtter Wit ja. Laget nærmere 60 liter til et 40 års lag med reker! Borte på noen timer, med mye gode tilbakemeldinger :biersmile:

Prøv NØ wit på meny hvis du ikke har prøvd den, eller pol øl!

Kjøpte nøgne sin på ICA :) kanskje pol veriant smaker bedre :)

Spiste sjøkreps og krabber med nøgne ø sin india saison. Jeg syntes det smakte bra sammen.

Saltvann passer jo perfekt til sjømat;D
Ville nok prøvd igjen ja.

Nø saison høres også spennende ut

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2

Rutof skrev:
Pils liker jeg. Kjøpte en nøgne Wit i påsken. Den likte jeg ikke smakte saltvann.  Dette var en øl jeg trudde jeg skulle like  Fikk beskjed at jeg måtte kjempe det igjen. Kanskje noe galt med den.

Eg er heller ikkje så begeistra for Wit. Så ja, det går an å ikkje like Wit. Pils er jo klassisk, men Saison høyrest også bra ut.

Alle ølstilene som er nevnt her passer bra til skalldyr, hvis du har god utgjæring på ølet og ikke for mye restsødme.
Kan tilføye at en Hefeweizen / Hefe-Weissbier i tysk stil også vil kunne fungere bra, hvis du bare er noe mer rundhåndet med Hallertauer'n enn de fleste som brygger slike øl kommersielt.

Sigmund skrev:
Alle ølstilene som er nevnt her passer bra til skalldyr, hvis du har god utgjæring på ølet og ikke for mye restsødme.
Kan tilføye at en Hefeweizen / Hefe-Weissbier i tysk stil også vil kunne fungere bra, hvis du bare er noe mer rundhåndet med Hallertauer'n enn de fleste som brygger slike øl kommersielt.

Da er Saison og weissbier kjøpt inn for å testes. Til og med en ny flaske Wit :)) (håper at den ikke smaker saltvann, den og )

Tilbake
Topp