YoungsHvilket klarningsmiddel?
Hva slags type? Europris-type?Youngs
Ser ut som det skal gå fint å bare røre inn. Om du ikke er veggis så syns jeg det beste for klart øl er gelatin, da må ølet være kaldt dogYoungs
Ser ut som det skal gå fint å bare røre inn. Om du ikke er veggis så syns jeg det beste for klart øl er gelatin, da må ølet være
Usikker. Vet bare at det er pulverform fra youngs kjøpt fra beergearHva slags type? Europris-type?
Får gjøre det neste gang. Ølet har gjæret i 7 dager nå så tenker å røre inn middelet og la det stå de siste 7 dagene ekstra Jeg kunne jo ha kjøpt gelatin og ventet til slutten av gjæringen og så kjøt det ned, men har allerede kjøpt middelet på nett og er litt styr med retur osv så jeg bruker det jeg har nåSer ut som det skal gå fint å bare røre inn. Om du ikke er veggis så syns jeg det beste for klart øl er gelatin, da må ølet være kaldt dog
"Tilsetjast i ferdig gjæra øl.Får gjøre det neste gang. Ølet har gjæret i 7 dager nå så tenker å røre inn middelet og la det stå de siste 7 dagene ekstra Jeg kunne jo ha kjøpt gelatin og ventet til slutten av gjæringen og så kjøt det ned, men har allerede kjøpt middelet på nett og er litt styr med retur osv så jeg bruker det jeg har nå
Ok. Da lar jeg det vente. Hva er grunnen til at det skal gjøres etter gjæring? Kan det oppstå forstyrrelser eln?"Tilsetjast i ferdig gjæra øl.
Rør forsiktig inn i ølet, og la stå i 2 dagar før tapping på flaske eller fat."
Så jeg ville ventet helt til ølet er ferdig gjæret.
Jeg vil anta det ja, jeg ser det er svoveldioksid i den, så noen med kunnskap får svare, men ville ventet til gjæringa er stoppet.Ok. Da lar jeg det vente. Hva er grunnen til at det skal gjøres etter gjæring? Kan det oppstå forstyrrelser eln?
Ja enig. Hvordan er det å bære gjæringskaret bort for å tappe etter middelet er satt inn? Kan jeg risikere at bunnfallet rister seg opp og at jeg får grumsete øl igjen?Jeg vil anta det ja, jeg ser det er svoveldioksid i den, så noen med kunnskap får svare, men ville ventet til gjæringa er stoppet.
Hehe, ja det kommer jo ann på hvor sterk og stødig du er, jeg har flyttet noen ganger og stort sett går det helt greit, men skulle det virvle litt opp igjen etter flytting kan du la det stå noen timer før du fater.Ja enig. Hvordan er det å bære gjæringskaret bort for å tappe etter middelet er satt inn? Kan jeg risikere at bunnfallet rister seg opp og at jeg får grumsete øl igjen?
Ser ut som det skal gå fint å bare røre inn. Om du ikke er veggis så syns jeg det beste for klart øl er gelatin, da må ølet være kaldt dog
Fortell meg mer Hvilken har du prøvd? Link? Jeg har ikke mulighet til CC om dagen så dette høres ut som noe opp min gate.AgarAgar gjør det samme men er lettere å ha med å gjøre og trenger ikke kjøles ned. Og er et veggisprodukt
Dette virker jo for godt til å være sant, vet du hva som er grunnen til at dette fungerer uten at ølet er kaldt?Kjøpte det i en innvandrerbutikk, kokte en ts. i litt vann og puttet i fatet
Agar-Agar pulver økologisk Rapunzel 60 g - SUNNE SAKER
Agar-Agar er en vegetabilsk erstatning for tradisjonell gelatin. Pulveret sveller i kaldt vann og er løselig i kokende vann. Uten lukt og smak.www.sunnesaker.com
Dette virker jo for godt til å være sant, vet du hva som er grunnen til at dette fungerer uten at ølet er kaldt?
Ikke helt utenkelig, tror jeg: https://no.wikipedia.org/wiki/Karragenanvet ikk, men kan du lage ripsgele med protafloc ?