Noen som har oppskriften på denne?
Tusen takk, da kjører vi i gang
Tanker om lagring og temperaturer?
ok, så da må jeg bare øke mengden til kalkulatoren gir riktig IBU? Jeg er en smule forvirret da kalkulatorer på web viser forskjellig resultat. For det første skal jeg se på Rager eller Tinseth?
ok, så da må jeg bare øke mengden til kalkulatoren gir riktig IBU? Jeg er en smule forvirret da kalkulatorer på web viser forskjellig resultat. For det første skal jeg se på Rager eller Tinseth?
Løsningen ble å øke humlemengden på 60min til 90g av hver. Da traff i allefall kalkulatoren sånn noenlunde. I etterkant har jeg imidlertid lest at det en ikke bør bruke for mye humle med lav alfasyre og men heller justere ibu med en humle med høyere alfasyre, hvis ikke smaker det kaninfôr. Har gjært i tre dager nå, smaker riktignok gress, men det gjør det gjerne av uferdig øl med høy bitterhet? Eller kan de totalt 60gram med ekstra Fuggles og EKG gjøre at det rett og slett blir for mye gress?
Noen som har brygget denne med bra resultat?
Kunne tenkt meg og prøve som påskeøl i år.
Da hopper jeg i det og prøver meg på denne snart!
Kjøper jo alltid en flaske eller to av denne hvert år til påske, så blir morro og prøve å brygge noe lignende selv.
Mulig jeg bruker en humle med høyere alpha ja, skulle jo ikke ha så mye og si.