Induksjonskjele

Og denne fungerer på induksjon? Er det noen som har testet denne? Selv om ikke det er altfor mye penger er det kjedelig å kjøpe "katta i sekken"  som man sier  :)

Den varmer opp vannet i gryta ja

4fa06e9c-d3d4-9508.jpg

Min biltema hyttekjele fungerer ikke på induksjonskomfyren, men den fungere på den frittstående induksjonsplata fra jula.

Tror biltemakjelen hadde fungert på den gamle induksjonskomfyren min, da den tok alt som jeg kunne feste magnet til. Har flere kjeler jeg kunne bruke på den gamle men ikke på den nye. Min nye er vel hakket mer kresen.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Odland: Den biltema gryta, sitter krana så høyt at du mister noe volum? Går det ann å bytte ut krana med noe mer solid?

Krana sitter omtrent som på de aller fleste gryter med kran. Jeg bruker dip tube for å få ut alt vannet.

Det går fint an å bytte ut til annen kran. Du må bare gjøre hullet litt større for å få på plass en gjennomføring.

Noen tips til hvordan jeg kan utvide hullet for å sette inn ny kran?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Borret er noe dyrt og Biltema har en rimeligere variant, men jeg mener det er akkuratt for lite. Samt borret til ClasOhlson kan du bruke til å ta hull for kran i gjæringsbøtter samt hull i kjøleskapsdører for shanks.

Europris selger 24 liters hyttekjeler med kran for 499,-. De virker å være bedre kvalitet enn Biltema sin, de har bl.a mye tykkere bunn og burde derfor virke bedre på induksjon.
Kranen derimot er nok ikke den beste, men den er enkel å skifte.

Jeg dro å kjøpte den hyttekjelen på europris. Er igjen ca 2 cm til kanten når du fyller 25 liter i den, men burde vel gå å koke 20-22 liter i den.
Krana er enkel å bytte da den er skudd med mutter og pakning på innsiden av kjelen. Tok ca 10 minutter å tømme den for 25 liter via krana.

Odland skrev:
Borret er noe dyrt og Biltema har en rimeligere variant, men jeg mener det er akkuratt for lite. Samt borret til ClasOhlson kan du bruke til å ta hull for kran i gjæringsbøtter samt hull i kjøleskapsdører for shanks.

Jeg kjøpte et sett på Clas Ohlson. Funker bra

Tilbake
Topp