Brukte en gammel kokeplate tidligere på 1200 watt til 16-17 liter kok. Akkurat passelig rullerende kok.Noen som har prøvd disse?
Planen er å bruke en 15L panne til koking på den.
Platetoppen er på 2kw så kok regner jeg med ikke blir ett problem, er en veldig overkommelig pris på den
Men den koster jo og 4 ganger så mye. Planen er ett lavbudsjettsbryggeri i første omgang.Ikke direkte lynraskt, men det funker. Du sparer litt tid hvis du går opp til 3500 w (f.eks. https://oslo.bryggselv.no/induksjon/103060/bryggselv-induksjonsplate-c35-b1-3500w-med-schott-glass ).
Men den koster jo og 4 ganger så mye. Planen er ett lavbudsjettsbryggeri i første omgang.
Det jeg også tenker Var på IKEA i helgen og gikk tilfeldigvis forbi den, smart løsning med oppbevaring også, er håndtak på den, så er bare å henge den på veggen når man er ferdig. Til den prisen føler jeg det er verdt å prøve, funker det ikke så kan man heller kjøpe kraftigereOj, den er såpass billig. Da så - og tid er jo ikke alltid penger.
Det jeg også tenker Var på IKEA i helgen og gikk tilfeldigvis forbi den, smart løsning med oppbevaring også, er håndtak på den, så er bare å henge den på veggen når man er ferdig. Til den prisen føler jeg det er verdt å prøve, funker det ikke så kan man heller kjøpe kraftigere
Jeg bruker den til å varme opp 36 liter.
Den tåler helt fint 36l-kjelen min. Jeg har brukt det på de seks siste bryggedagene uten nevneverdige problemer.Kjører du noe avlastningsopplegg da, eller har du kjele med 36 liter rett på plata? Jeg kjøpte meg nemlig en slik platetopp for noen uker siden, og har hittil bare testet litt med noe småtteri (6-7 liter). Meget kjekt å ha for meg som ikke har varmtvann i bryggerommet - tar kort tid å varme opp litt vann til vask osv. Men kan jo tenkes jeg vil bruke den til varming av mesk/skyllevann etter hvert også, så jeg lurer på hvor mye den tåler?
VIl også legge til at jeg synes den er ganske stødig bygd, enkelt rektangulært utformet som står meget stødig på benken med kjelen på toppen. Jeg har prøvd noen andre enkle induksjonstopper, blant annet en fra Wilfa som jeg ikke likte i det hele tatt. Liten overflate for kjelen å stå på og middelmådig konstruksjon.