Hyttekjele 25L, tynn bunn - kjøp eller løp?

Problemet kommer hvis den buler så mye at avstanden blir for stor.
Men så er det om den fungerer i det hele tatt på induksjon, det må prøves for å være sikker, at en magnet ikke henger på kjelen betyr ikke at den ikke fungerer, har flere ikkemagnetiske ting som fungerer på induksjon.

protto skrev:

Fekk ikkje redigert dette innlegget, heller ikkje raportert det til moderator, så skriv korrigeringen her:

Den andre linken linkar til eit produkt som ikkje er riktig for den bruken det her er snakk om. Håpar det ikkje er mange som har gått i fella.

Her er link til eit SSR som fungerar:

http://www.ebay.com/itm/Solid-State...tDomain_0&hash=item563e4c2fae#ht_1582wt_1163
Takk til Ugelvik for at han fant ut av det (desverre the hard way).

Du må nok invistere i kjølepasta i tillegg. Dealextreme for rundt tier'n  ;D
Eller du har kanskje et pcvrak du kan ta fra....
Jeg kjører et 25A SSR uten kjøleribbe i det hele tatt på 2x1000W elementer, og det går greit det.
Monterer kjøling snart, men kun med å skru releet fast på en aluplate med ribber på ene siden.

Men begynner nå å bli litt skeptisk... Hele poenget var å bruke dette til å holde mesketemperatur i kjelen, men har lest en del mer nå, og blir mer og mer skeptisk til "Type K" temperaturmåler... Hvor mye avvik snakker vi her på rundt 65 grader? Er jo ikke akkurat største tapet av penger, men kjipt med ventetida på bestilling av slikt uansett...
[/quote]

Jeg bruker k- type temperaturføler tilmin pid. Fintunet ved igangsetting av piden  og justerte opp 1 grad for å få nøyaktig temperatur. Sjekket med et fluke termometer. Har brygget 15 brygg og fungerer utmerket. Har kanskje 0,5 grader forskjell fra målt temp på toppen av mesken i forhold til hva piden sier, men den har bare hele grader. Anbefaler k- type temperaturmåler.

K-sensor er ikke spesielt nøyaktig, men kan tunes slik at avviket ved en gitt temp er nogenlunde....
Min viser fulstendig rusk ved 20, og  flere grader feil ved kok. Tunet fungerer den rimelig ok mellom 60 og 80.
En annen jeg fikk nå ser mye bedre ut, men pt100 er mye nøyaktigere(også testet i dag)
Ulempen med pt100 er tregheten, men i hlt spiller det ingen rolle. Dog ikke annbefalt til herms/rims.

magne1972 skrev:
Jeg kjører et 25A SSR uten kjøleribbe i det hele tatt på 2x1000W elementer, og det går greit det.
Monterer kjøling snart, men kun med å skru releet fast på en aluplate med ribber på ene siden.
magne1972 skrev:
Såpass billig, ja, da er det jo null stress. SSR med ribbe er herved bestilt!

$ 2.68 levert i postkassa.;)
http://www.dealextreme.com/p/professional-thermal-heat-sink-compound-with-injection-tube-30g-22510

protto skrev:
Her er link til eit SSR som fungerar:

http://www.ebay.com/itm/Solid-State...tDomain_0&hash=item563e4c2fae#ht_1582wt_1163
Takk til Ugelvik for at han fant ut av det (dessverre the hard way).
Fikk denna her forrige uke. Hadde ein stygg bøy på kjøleribba, dårlig at det sendes ut i den tilstanden. Vil sikkert gjøre nytten, men er misfornøyd, og har kontaktet selger i håp om at han kan få sendt meg ein ny som faktisk går an å montere skikkelig.
6743023843_58086db151.jpg

olavgn skrev:
Fikk denna her forrige uke. Hadde ein stygg bøy på kjøleribba, dårlig at det sendes ut i den tilstanden.

Er den sendt slik eller er den ødelagt under transport?

Tilbake
Topp