Nei det kan du ikke. Strømforsyningen må kunne levere minimum like mye som pumpen trekker.Tim skrev:Er det viktig at strømadapteret har samme ampere som pumpa?
På pumpa mi står det 1.05A Lurer på om jeg kan bruke et adapter fra noe datagreier som det står 500 mA på?
Ok, men betyr det at det er greit om adapteret har endel høyere ampere? Har en på 5 ampere også.Hannaas skrev:Nei det kan du ikke. Strømforsyningen må kunne levere minimum like mye som pumpen trekker.Tim skrev:Er det viktig at strømadapteret har samme ampere som pumpa?
På pumpa mi står det 1.05A Lurer på om jeg kan bruke et adapter fra noe datagreier som det står 500 mA på?
Tim skrev:Ok, men betyr det at det er greit om adapteret har endel høyere ampere? Har en på 5 ampere også.Hannaas skrev:Nei det kan du ikke. Strømforsyningen må kunne levere minimum like mye som pumpen trekker.Tim skrev:Er det viktig at strømadapteret har samme ampere som pumpa?
Rolv Bruun skrev:Med solar project-pumpe, hvordan regulerer man væskestrømmen? Med senking av spenningen på pumpa og/eller innkniping på utslangen?
kimmern skrev:runarstock skrev:Impelleren er det skovelhjulet som driver væsken ut. Pumpa ver beregnet på vann, men godkjent på over 100°C. Muligens var ikke rengjøringen god nok etter hvert bruk...
Har du pløvd å la det stå varmt vann i pumpa før du prøver å starte den? Kan hende eventuell stiv vørter smelter og pumpa går igjen. Har opplevd det samme.
Rolv Bruun skrev:Med solar project-pumpe, hvordan regulerer man væskestrømmen? Med senking av spenningen på pumpa og/eller innkniping på utslangen?
30 kroner og gratis frakt, takk for den: http://www.ebay.com/itm/AC-110-245V...avel_Adapters_Converters&hash=item564e55ae61 Hvis man kniper litt ekstra, kan man risikere å overbelaste pumpa?Miguel skrev:Selv bruker jeg et adapter med regulerbar spenning. 7.5 9 og 12v. Ikke trinnløst som du kan få ved å knipe ut-slangen. Men funker helt fint. Kostet 7 dollar levert på ebay.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4