hvor mye skal jeg bruke til tørrhumling?

Jeg har nå satt mitt første ekstraktbrygg, en IPA. Har brukt 100 g med Cascade. Batchen min er på 22 liter. Jeg Hadde tenkt til å tørrhumle brygget mitt, så jeg har kjøpt inn 100 g amarillo 6,9%. Hvor mye av pakken skal jeg bruke til tørrhumling? Så vidt jeg har forstått det er det bare å kaste pelletsene rett i gjæringsdunken?

Har lest at veldig mange bruker 2-3 gram per liter til tørrhumling. Gjør dette selv og syntes det gir en god humle aroma.

Freddy89 skrev:
Jeg har nå satt mitt første ekstraktbrygg, en IPA. Har brukt 100 g med Cascade. Batchen min er på 22 liter. Jeg Hadde tenkt til å tørrhumle brygget mitt, så jeg har kjøpt inn 100 g amarillo 6,9%. Hvor mye av pakken skal jeg bruke til tørrhumling? Så vidt jeg har forstått det er det bare å kaste pelletsene rett i gjæringsdunken?

ALT, over et par dager..

Bernts skrev:
Freddy89 skrev:

ALT, over et par dager..

Bruk alt, jo mer dess bedre :) Kan aldri få nok når det gjelder tørrhumling :)

KRaaen

Tilbake
Topp