Humleskjema til APA

OlaM

Norbrygg-medlem
Då har eg endelig fått sporingsnummer for min Beer Brew 30, og gleder meg til å få denne i hus.

Som første brygg tenkte eg å bruke den medfølgande malten (skal vera pale ale), men å kjøpe ekstra humle for å brygge ein APA i staden for.

Innholdet i pakken er

Malt: Castle Vienna (i følge dei som har målt, ca 5 kg)
Humle: Northern Brewer 60 min og Cascade 10 min (henholdsvis 25 g og 20 g)
Nottingham tørrgjær.

Nokon som har forslag til kva humleskjema eg skal følge for å få ein god APA ut av dette? Vil helst berre kjøpe 1 ny pakke med humle. Bør eg også kjøpe ny gjær når oppskrifta beveger seg over dammen?

like mengder Cascade ved 60, 20, 10 og 0 minutter synes jeg blir god APA ihvertfall. Juster mengden etter alfasyreinnholdet til ca 40 IBU.
Nottingham har jeg lite erfaring med. US-05 funker ihvertfall flott!

Du kan godt berre bruka humla som fyl med, men gjere som Beefeater foreslår å uppe med Cascade frå 20 minutt og ut, gjerne også med Cascade som tørrhumle. (Om du likevel skulle kjøpe inn 2 pakkar humle, kan eg foreslå Amarillo. Denne funkar superfint saman med Cascade med ei litt meir søtleg grapefruktaroma, på grensa mot smågodt. I så fall kan du tørrhumle med Amarilloen.) Ei humlemengde med 1,5 gram humle pr liter øl pr tilsetting fungerer veldig fint i ein APA synes eg.

Eg har ikkje prøvd Nottingham i APA, men rekner med at den gir litt meir kropp til ølet enn S-05 som er veldig nøytral, nesten litt kjedeleg synes eg. Men ein god APA blir det uansett  :biersmile:

Så på 25 liter blir det 37,5 gram cascade ved 20, 10 og 0 minutter. Til sammen 112,5 gram. Det vil sei at eg uansett må ha ein pakke til for å tørrhumle.

Då blir humleskjemaet følgande:

60 min:
25 g Northern Brewer
7,5 g Cascade (bruke opp resten)

20 min:
37,5 g Cascade

10 min:
37,5 g Cascade

0 min:
37,5 g Cascade

IBU blir då ca 45 med 25 liter. Usikker på om eg faktisk får 25 liter ut av Beer Brew 30, men det er ein annan sak.

Amarillo til tørrhumling. Forslag til mengde? 1,5g per liter der også?

Ja, eg synes det går greitt med 1,5 gram / liter til både smak-, aroma- og tørrhumling. Om du ikkje ønskjer å kjøpe to pakkar Cascade, så kan du kanskje redusere tilsettinga på 20 minutts attståande koketid. Dette vil dog redusere bitterheita i ølet noko. Det blir ei personleg vurdering av kor bittert du ønskjer ølet. Sjølv synes eg gjerne at ein APA godt kan vere nærare 35 IBU. Men om du vil kjøpe to pakkar kan du godt bruke Cascade også som tørrhumle. Fins mange single hops øl basert på Cascade, m.a. Nøgne Ø sin IPA. Men eg har ei lita svakheit for Amarillo.

Det følger med 20 gram cascade i settet som følger med BB30, så det er nok å kjøpe 100 gram for å nå 112,5.

Leste gjennom erfaringstråden for BB30 igjen, og dei som har nevnt mengde ut av kokekaret har snakka om ca 20-22 liter. I følge BeerSmith vil eg då vera på ca 45 IBU. Sjølvsagt forutsatt at eg tolker beersmith riktig. Har så vidt brukt programmet, fremdeles litt usikker på dei forskjellige parametra.

Eg har ingen erfaring med bruk av Beersmith, men det er vel no ein gong slik at ikkje nødvendigvis berre det eine programmet angir det einaste rette svaret. Det fins også mange forskjellege modellar for korleis berekne utnyttingsgrad av humle i kok, t.d. Rager, Tinseth. Konklusjonen frå mange her er vel at det beste resultatet får du gjennom erfaring, og då kan det vere lurt at du brukar same programmet. Eg har brukt beercalc.dk, men ser at dette gir litt for få variablar når det gjeld humle, så det er muleg eg vil bytte program etter kvart.

Tilbake
Topp