How to make better hoppy beers

How to make better hoppy beers, Vinnie Cilurzo:
http://www.brew-monkey.com/articles/Better_Hoppy_Beers.pdf
"The mad fermentationist" som la ut link til denne, interressant tanken om å gjøre ferdig og coldcrashe FØR man tørrhumler, denne praksisen har ikke jeg hørt om før (for at ikke gjærcellene skal ta med seg aromaen når de bunnfeller)

De påstår også at man ikke bør pitche for mye gjær, igjen fordi den bunnfeller med humlearomaer. Stemmer det at man ender opp med flere gjærceller etter endt gjæring hvis man har pitchet mer? Jeg ville intuitivt gjettet de formerte seg til ca likt antall uansett (gitt samme sukkermengde i vørteren) .

Shvidsten skrev:
De påstår også at man ikke bør pitche for mye gjær, igjen fordi den bunnfeller med humlearomaer. Stemmer det at man ender opp med flere gjærceller etter endt gjæring hvis man har pitchet mer? Jeg ville intuitivt gjettet de formerte seg til ca likt antall uansett (gitt samme sukkermengde i vørteren) .

Hmm, interessant spørsmål. Ikke veit jeg. Men, ville du formert deg mer om du hadde tre damer tilgjengelig, enn om du hadde en, gitt at du har like mange timer i døgnet, og like mange døgn i uka?

oyroy skrev:
Shvidsten skrev:

Hmm, interessant spørsmål. Ikke veit jeg. Men, ville du formert deg mer om du hadde tre damer tilgjengelig, enn om du hadde en, gitt at du har like mange timer i døgnet, og like mange døgn i uka?

Absolutt, ellers ville man hatt 3 misfornøyde kvinnfolk.. Og alle vet at det er uutholdelig..

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

oyroy skrev:

Tre boller i parallell. Går fint det.

Dog, kan finne på å bli slitsomt. Og/eller dyrt.

Tilbake
Topp