Mange fine varianter her ja!
Det er en stund siden jeg smakte ølet mitt selv, men min oppfatning var ikke så veldig langt fra kommentarene.
Jeg fikk spesielt noen overraskelser da jeg smakte den ene flasken jeg hadde satt av her hjemme til Bjorleik-kvelden, men åpnet den for et par uker siden i klokketro på at det var en balansert, rund og god mild, og ikke kunne fatte hva som hadde skjedd med mild´en.. ;D
Tror den "medisinske" eller mentol/mintaktige smaken ølet har fått, kommer av at jeg brukte noen gram blå isop (fant det i fryseren, i vill porsjakt), som viste seg å sette et relativt markant og lite heldig preg på skogsølet. Trodde en stund at det var porsen som hadde gjort dette, men jeg har nok kommet frem til denne ekstra urten som ihvertfall har hovedansvaret. Glemte dessverre å nevne ingrediensen (den kom så spontant opp i ølet også, at det er ikke første gang den er utelatt) i forhold til konkurransen, uten at det hadde gjort noe fra eller til, tror jeg. Jeg vil vel egentlig ikke anbefale andre å prøve den i øl, ihvertfall ikke uten synes at urten ville passet inn utrolig godt.
Synes jeg kjenner litt syrlighet, men overraskende lite, til at vørteren ikke er kokt, og var så og si humlefri.
Selv er jeg nok i tvil om det ferdige ølet har livets rett, men det har uansett vært et interessant prosjekt, med Bjorleik som fin gulrot i enden! :biersmile: