Det hørtes helt jævlig ut, for å være ærlig.
Du trenger jo ikke laktose hvis du treffer på "hefe-parametere" for munnfylde. Mange av de er tyggbare. Gjør den sur i tillegg så blir det gøy
Hei,
Jeg leker litt med tanken å prøve å brygge en Hefeweizen tilsatt laktose og blåbærpuré, noen tanker rundt dette? Har aldri vært borti en Hefe med laktose, så tenkte å forhøre meg før jeg eventuelt begir meg ut på noe udrikkelig!
Nå er jeg nokså grinete innstilt overfor det meste av påfunn som går ut på å få øl til å smake noe annet enn øl, men jeg er spesielt grinete innstilt overfor blåbær. Det er visstnok ulike grader av pinsler i helvete, og det gjelder for fruktøl også. Og blåbær befinner seg veldig nær bunnen.
Og hvorfor laktose? Det smaker ikke noe av det om du ikke har oppi helt uanstendige mengder. Da tilfører du litt søtsmak, og det vil du jo ikke ha i en weissbier.
Jeg mener ikke å være utrivelig, altså - jeg blir bare litt engasjert.
Har du smakt tomat på brunost, på skiva? Det er ny-delig! Merkelig kombo, men innenfor brødskivesmøring så er alt lov, samme med hjemmebrygging
Jeg kan faktisk se det for meg, men se det for meg i form av at en øl er nok pr sitting.
Mutter lassa på med ostehøveltynne skiver av agurk på brunosten, smakte visstnok også helt supert...Har du smakt tomat på brunost, på skiva? Det er ny-delig! Merkelig kombo, men innenfor brødskivesmøring så er alt lov, samme med hjemmebrygging
Jeg kan faktisk se det for meg, men se det for meg i form av at en øl er nok pr sitting.
Jeg har spist nugatti med rekesalat på toppen, naturligvis for å bevise at "alt er godt" seint på natta. Men det var jo ikke egentlig det.