Eg noterer meg at øla til feks Haand og Nøgne held seg i 2 år, og dei står i romtemperatur på butikken. Er det nokre triks ein kan bruke for at heimebrygget held seg like lenge?
Borgar skrev:kan man si at høy alkoholprosent er med på å øke holdbarheten?
Borgar skrev:kan man si at høy alkoholprosent er med på å øke holdbarheten?
Mats Thu skrev:Noen som har en "fasit" på dette? Lurer også på hvor lenge en lager holde kontra en Ale. Skal Ale lagres i romtemp, eller mørkt og kaldt (4c)
Rogerlight skrev:Burde ikkje Vinmonopolet då sette ølet sitt i kjøleskap?
Trond.A skrev:Vel,, øl blir aldrig gammelt hos meg.
;D :biersmile:
Bjarte H skrev:Rogerlight skrev:Burde ikkje Vinmonopolet då sette ølet sitt i kjøleskap?
Så absolutt.
kintii skrev:Bjarte H skrev:Rogerlight skrev:Burde ikkje Vinmonopolet då sette ølet sitt i kjøleskap?
Så absolutt.
Og hvorfor i all verden ligger flaskene fra ægir i en vinkel på 30 grader på vinmonopolet i Mandal og på sørlandssenteret i allefall? Umulig å kjøpe en samme dagen og sjenke uten masse gjærklumper flytende rundt.
Kristian Skreosen skrev:kintii skrev:Bjarte H skrev:Rogerlight skrev:Burde ikkje Vinmonopolet då sette ølet sitt i kjøleskap?
Så absolutt.
Og hvorfor i all verden ligger flaskene fra ægir i en vinkel på 30 grader på vinmonopolet i Mandal og på sørlandssenteret i allefall? Umulig å kjøpe en samme dagen og sjenke uten masse gjærklumper flytende rundt.
Var innom polet i Skien her i sommer. Handla 10 forskjellige øl. Jeg sto og snakka med en kamerat mens fruen bak disken "bippa" inn varene. Når jeg snudde meg rundt lå 10 flasker å snurret rundt i bunn av samlebåndet, :duh: båndet var ikke engang var stoppet :doh: