steinmb
Norbrygg-medlem
Garantert forskjell, bare syntes det sprikte "for mye". Prosessen er den samme for alle gjærcellene. Tenkte litt i de banene av at de skriver at en pakke tørrgjær er nok til 25L øl og det er bare å drysse den rett i vørteren. Safale, jeg kikker på dere. Så for at det skal være enkelt å pitche så sier de bare 20-23 grader hydrering slik de som så pitcher uten å sjekkke temp. Forskjelllen ikke misslykkes. Dette bare en konspirasjonsteori dog
Yeast (White & Zainasheff) skriver at den er tommelfingerregel (35-41) men at enkelte leverandører angir en noe lavere temp. og at variasjoner finnnes og man bør sjekke med fabrikant.
Bare jeg som leste feil og så for med å vanne ut vørteren med 2L vann Gjæren vil jeg tro er fornøyd så lenge den ikke får for lite. 27L lager treng vell over 400 milliarder gjærcelller så håper de gikk i mere en en pakkke. En pakke er ca. 100-110 milliarder
Yeast (White & Zainasheff) skriver at den er tommelfingerregel (35-41) men at enkelte leverandører angir en noe lavere temp. og at variasjoner finnnes og man bør sjekke med fabrikant.
Bare jeg som leste feil og så for med å vanne ut vørteren med 2L vann Gjæren vil jeg tro er fornøyd så lenge den ikke får for lite. 27L lager treng vell over 400 milliarder gjærcelller så håper de gikk i mere en en pakkke. En pakke er ca. 100-110 milliarder