Gjæring av imperial stout, bruk av skumkontroll?

FrodeSy

Norbrygg-medlem
Ser av ymse "skrekkdøme" frå nettet at gjæringa av iperial stouts kan gi enorm gjærproduksjon med gjær strøymande ut av gjæringskar og vannlås. Eg har aldri brygga imperial stout før, så eg lurer på om dette skjer kvar gong. Dvs om eg må planlegge med bruk av skumkontroll / foam control.
Køyr debatt!

FrodeSy skrev:
Ser av ymse "skrekkdøme" frå nettet at gjæringa av iperial stouts kan gi enorm gjærproduksjon med gjær strøymande ut av gjæringskar og vannlås. Eg har aldri brygga imperial stout før, så eg lurer på om dette skjer kvar gong. Dvs om eg må planlegge med bruk av skumkontroll / foam control.
Køyr debatt!

Ha god headspace

Foam control bruker jeg kun i kokekaret, aldri i gjæringsbøta. Forøvrig sjeldent at jeg bruker det i kokekaret også. Det viktigste vil vel være å ha temperatur kontroll på vørteren i bøtta, slik at det ikke blir for varmt. Dernest litt god plass i toppen av bøtta..

Ga kanskje litt lite info i stad.

Har planlagt gjære med 2 x 13 liter i 15-liters kar, ev 26 liter i 30-liter - mao. lite headspacr. Gjærer i kjøleskap med god temperaturkontroll. Tenker starte på 18 grader. Etter 2 dager tenker auke med 1 grad pr dag til 21 / 22 grader.
Dette går kanskje greitt med skumkontroll?

Knut1 skrev:
Foam control bruker jeg kun i kokekaret, aldri i gjæringsbøta. Forøvrig sjeldent at jeg bruker det i kokekaret også. Det viktigste vil vel være å ha temperatur kontroll på vørteren i bøtta, slik at det ikke blir for varmt. Dernest litt god plass i toppen av bøtta..

Joda, man kan bruke foam control i gjæringskaret også.

Gahr eller andre for den del: betyr dette at skumkontroll / foam control også funkar på Imperial Stout? Eg vil jo tru det, men eg æønskjer det inn med teskei.
Kom på at eg på første all-grain stout erfarte så hissig gjæring at det fløymde over med gjær i gjæringsskapet og såleis over frostvakta som stod i botn - heldigvis utan å kortslutte

Godt å høyre  :ilike:
Då blir det Imperial Stout-brygging til veka med WLP 002 (gjærstarter) og 005 (slurry) i kvart sitt gjæringskar. Gler meg til ø smake allereie  ;D

Tilbake
Topp