Gardena kobling på ny kjøler

Skulle forsøke å sette på Gardena-koblinger på kjøleren jeg fikk i går, men får ikke av adapteren som allerede sitter der. Tror det er noe gjenger som typisk er brukt på Amerikanske kraner.
Er denne loddet fast på noen måte? Det kan se litt sånn ut, da 1/2" gjengene er litt gullfarget på baksiden av den:

unC4oMt.jpg

Jeg kan evt bruke koblingen som satt i andre enden (denne satt bare fingertight), for så å gå over til 1/2" NPT til Gardena, men syns det ser litt jalla ut:

z2iC2KC.jpg

Du ville sleppa nippelen mellom gardenakoblinga frå Biltema og overgangen frå amerikanske hageslange til 1/2" npt innvendig om du hadde hatt ein amerikansk hageslangeovergang med utvendig 1/2" npt.  Det fins. 

Min lokale rørlegger er bli alltid veldig hjelpsom i sånne sammenhenger mot at jeg bestikker ham med litt øl:)

Har samme kjøler ser det ut som, skrudde den ytre delen av Biltema koblingen rett på, kjente jo at dette ikke var helt riktig gjenga, men antok at aluminiumen ville gi seg først.
Disse koblingene fra Biltema koster jo ingenting så har jo alltid noen liggende. Koblinga måtte skrus på med rørtang og en fastnøkkel på kjøleren.
Dette har holdt tett foreløpig, antar 10 brygg inntil nå.

Tilbake
Topp